Andre fag
(Ikke studierelateret) Hjælp ang. bøjle.
Hej alle SP brugere.
Det her spørgsmål har intet med studie at gøre, men kunne ikke rigtig finde andre steder at skrive, så håber nogen herinde kan hjælpe.
Jeg er en dreng på 14 år, og jeg har lige fået bøjle i overmunden, og skal have i undermunden om en måneds tid. Men min bøjle irriterer mig ekstremt meget, og der hvor elastikkerne skal sidde, er der en to skarpe kanter i hver side, som irriterer mig, og jeg har flere sår på tungen pga. de på en måde skærer mig. Nogen der kan svarer på om det med de skarpe kanter bliver bedre når man får elastikken på? Og bestemmer man så selv om vil have bøjle af før tid?
Svar #1
27. april 2014 af Joe11111 (Slettet)
ellers kan du købe/få sådan noget voksagtigt som man tager omkring det skarpe område og det hjælper rigtig meget!!
Svar #2
27. april 2014 af xxanoxx (Slettet)
Hej Joe.
Jeg har brugt noget af det voks der, og ja, det hjælper. Men det ryger af hver gang jeg spiser, og det er lidt træls hele tiden at skulle skifte det..
Svar #3
27. april 2014 af Jerslev (Slettet)
#2: Det ændrer sig med tiden, hvor du vender dig til det. Jeg havde det på samme måde de første par måneder, hvor jeg havde bøjle på.
Da jeg selv betaler for min tandregulering har jeg også selv kontrol over, hvornår jeg vil have, at behandlingen skal afsluttes. Din behandling er sandsynligvis betalt af det offentlige, så jeg er ikke sikker på, at du har samme "rettigheder".
Husk at gå med dine elastikker så meget som muligt! Jeg er omkring en måned forud i min behandling netop fordi elastikkerne har fået så meget tid til at virke.
Svar #4
27. april 2014 af xxanoxx (Slettet)
Da jeg ikke har fået bøjle i undermunden endnu kan jeg heller ikke gå med elastikker endnu. Men irriterer de to ting hvor elastikken sidder på, også når du spiser? Eller vender man sig også til det?
Svar #5
27. april 2014 af Jerslev (Slettet)
#4: Det vender man sig til. Ligesom når du får nye sko, hvor fødderne først skal vende sig til skoene.
Svar #6
27. april 2014 af peter lind
#3 Enhver har ret til at nægte at modtage behandling. Om det så er klogt at stoppe før tandlægen siger det er en anden sag
Svar #7
05. maj 2014 af Joe11111 (Slettet)
Altså det er jo mere når dine forældre har betalt for det....
det er jo ikke ligefrem billigt....
Skriv et svar til: (Ikke studierelateret) Hjælp ang. bøjle.
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.