Dansk

DHO indledning HJÆÆLP!!

15. maj 2014 af emilie63 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Min lærer har sagt, han gerne vil se os lave en tragtindledning, hvilket jeg stinker til. Min tekst er Herman Bangs "den sidste Balkjole"

Min nuverende:

Nogen af de ting vi så I det moderne gennembrud, har grundlagt det samfund vi lever i idag.I forbindelse med min DHO-opgave, vil jeg undersøge og belyse min problemformulering ud fra et kort litteraturstudie. Jeg har udvalgt to tekster fra Det moderne gennembrud af Herman bang: “Den sidste balkjole” som primærtekst og “Impressionisme - En lille replik” som sekundærtekst. Den sidste balkjole har jeg valgt, da den giver et godt billede af hvordan kvinderollen var I datidens samfund. Herman Bang havde en meget speciel skrivestil, dette vil jeg belyse med teksten Impressionisme - En lille replik. Gennem min analyse af Den sidste balkjole lægger jeg vægt på skrivestil og det samfundsmæssige perspektiv. Min problemformulering lyder således: Hvordan fremstillles kvinderollen igennem Herman Bangs novelle Den Sidste Balkjole? 

Tragtindledning:

Nogen af de ting vi så I det moderne gennembrud, har grundlagt det samfund vi lever i idag..........og kan simpelthen ikke komme videre

Skriv et svar til: DHO indledning HJÆÆLP!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.