Generelt

Dårlige karakterer (???)

20. maj 2014 af chanelcoco (Slettet)

Hej til jer her på SP

jeg aflsuttede 1g idag, og vi fik selvfølgelig vores årskarakter på de aflsuttende fag samt viden i hvad vi skulle op i. jeg skal ikke op til nogen eksamen i år.

Problemet ligger i at jeg har i begge mine aflsuttende fag - samfundsfag og drama - fået karakteren 4. Jeg gider ikke selv af kommentere på det, jeg kunne i øvrigt klage - men jeg mangler argumenter. 
Derfor har jeg besluttet at jeg som en redning tager samf op på B. Men er et firetal fuldstændig brydende for mit stx-gennemsnit - eller kan jeg stadig opnå et højt snit på over 10,0? 


Brugbart svar (2)

Svar #1
20. maj 2014 af Andersen11 (Slettet)

Du kan selv hurtigt vurdere, hvad effekten af to karakterer på 4 i C-fag betyder. Hvis der stiles efter et snit på 10,0 , er der et karakterunderskud på 2·6 = 12 i de to fag, som så kan indhentes ved at score 12 i 6 C-fag, 12 i 4 B-fag eller 12 i 3 A-fag, forudsat, at alle de øvrige karakterer ligger på 10. Ønskes snittet at være over 10,0 , skal der så præsteres tilsvarende flere 12-taller, og bemærk at ethvert 7-tal vil trække ned i gennemsnittet.


Svar #2
20. maj 2014 af chanelcoco (Slettet)

okay - men jeg har reelt et underskud på ét 4tal, eftersom jeg har valgt at trække mit samfundsfag op. :) 

hvad gælder der dér? :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. maj 2014 af Andersen11 (Slettet)

#2

Så kan du jo dividere betragtningerne i #1 med 2. Men du må vel spørge dig selv om, hvad chancen er for at score mindst 10 i samf B , hvor du her kom ind med 4 i samf C. Hvis du får 4 igen i samf B, har du så et underskud på 15, der bliver tilsvarende sværere at kompensere for.


Svar #4
20. maj 2014 af chanelcoco (Slettet)

tænkte at det var lettere at overlappe "4-tallet". 
Tror at firetallet i bund og grund stammer fra mit dårlige forhold med læreren. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
23. maj 2014 af ShinobiNoKami (Slettet)

#4

tænkte at det var lettere at overlappe "4-tallet". 
Tror at firetallet i bund og grund stammer fra mit dårlige forhold med læreren. 

Og du vil ikke få samme lærer næste år?


Svar #6
27. maj 2014 af chanelcoco (Slettet)

Det er der 12,5% chance på, eftersom der er 8 lærere at vælge imellem. ??

Skriv et svar til: Dårlige karakterer (???)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.