Virksomhedsøkonomi (VØ el. EØ)

Hjæælp til budget..

22. maj 2014 af N007 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej.

Jeg har fået udleveret en case af min lærer, hvor jeg skal "spille" bankrådgiver og rådgive et par i boligkøb og finansering. Parret vil gerne købe deres første ejerbolig. Jeg har lavet et budget for parret, der ligger på 2609 kr pr. måned, udover det beløb sætter parret 6000 kr i deres fælles opsparing, hver måned. 

Parret er begge veluddannede, har et godt økonomi og har 2 børn.

De 2908 kr, er inklusiv boligfinansieringsudgifterne, dvs. det er det beløb de har til rådighed, når de har betalt alle boligudgifterne og andre udgifter.

Jeg har lidt svært ved at komme på økonomiske problemer for kunden, på baggrund af budgettet?

Anyone der vil hjælpe???? :-) Det er meget vigtigt.


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. maj 2014 af MaibritG

Er det også inklusiv mad og andre fornødenheder (børnene kunne f.eks. være blebørn = udgifter til bleer, mere vask osv.)? Dertil er det også ret interessant at se på parrets faktiske indtægter (dem nævner du ikke).

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
22. maj 2014 af N007 (Slettet)

Det er inklusiv variable forbrugsudgift, går ud fra det er det samme som fornødenheder, ellers har jeg ikke taget det med i budgettet. Parrets fællesløn ligger på 45.608 kr. pr måned, efter skat. :-)


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. maj 2014 af iocus (Slettet)

Så deres rådighedsbeløb er altså 2609/2908 kr.
Hvad med ny bil? Du får ihvertfald ikke meget ny bil for det beløb.
Har de to biler allerede? i så fald har du husket at regne ting som benzin med?
Hvad med rejser osv?
Skal børnen på efterskole eller lignende?
Er der plads til et tredje barn i tilfælde af at situationen skulle opstå?

Disse ting kunne vel være økonomiske problemer?


Skriv et svar til: Hjæælp til budget..

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.