Matematik

Bevis for de udvidede integrationsregler

28. maj 2014 af uopnålig (Slettet) - Niveau: A-niveau

Er der nogle der kan forklar mig hvad de regler er ? for har en masse bviser, men aner ikke hvilke regler som er de udvidede ? 

tak på forhånd 

Brugbart svar (0)

Svar #1
28. maj 2014 af Andersen11 (Slettet)

Det må være forklaret i din bog, hvad der kaldes for udvidede integrationsregler.

Svar #2
28. maj 2014 af uopnålig (Slettet)

Jamen i mit mat a bog synes jeg ikke det står konkret hvad de er, der er bare en masse beviser inden for det kapitel. Spørgsmålet er bare om det er ligemeget hvilke bevis jeg tager ... 

Brugbart svar (0)

Svar #3
28. maj 2014 af SuneChr

Det drejer sig sikkert om
volumenbestemmelse af omdrejningslegeme,
længdebestemmelse af kurvestykke,
massemidtpunktsbestemmelse af punktmængde
m.m.

Svar #4
28. maj 2014 af uopnålig (Slettet)

Jeg har ingen ide, skal bare bevise en af de regler i forbindelse med integralregning 

Brugbart svar (0)

Svar #5
28. maj 2014 af SuneChr

# 4
Bare, og bare. Du skal kunne indse, og forstå, hvordan integralformlerne er kommet i stand, og ikke kun mekanisk lære dem udenad. Det er vigtigt, at kende princippet og metoden i at skulle samle smådelene til helheden, som integration går ud på.

Brugbart svar (0)

Svar #6
28. maj 2014 af Andersen11 (Slettet)

Det fremgår indirekte af denne tråd https://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=1285229 at der med udvidede integrationsregler måske tænkes på regler som integration ved substitution, eller integration ved at benytte partiel integration.

Skriv et svar til: Bevis for de udvidede integrationsregler

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.