Engelsk

Engelsk årsprøve!

29. maj 2014 af candycoot (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg går i 1.g og skal snart op til årsprøver! Den første er engelsk, som jeg skal op i på onsdag.

Er der nogle af jer derude der har nogle råd eller idéer til hvordan jeg kan forberede/øve mig bedst?

Her mener jeg nok mest til grammatikdelen :-)


Brugbart svar (1)

Svar #1
29. maj 2014 af Citadel (Slettet)

Jeg vil anbefale dig at læse dine tidligere stile (og rettelser!) igennem - hvad skal du have specielt fokus på, hvilke fejltyper laver du oftes... men du skal også kigge på de gode elementer; hvad fungerer godt, hvilke topic sentences er gode osv.. Hvis du kan lave en liste over gode / mindre gode elementer fra dine tidligere stile (og selvfølgelig læse op på de mindre gode) står du stærkt. Med hensyn til delprøven uden hjælpemidler vil jeg anbefale at have styr på de mest hyppige fejltyper (are/is, flertal, ental, verbets form, -ing form osv.), og generelt stole på din mave fornemmelse. Du skal ikke gå i stå ved én opgave, bevæg dig i stedet videre og kom tilbage til den senere. 

Du kan sikkert også finde mange af de tidligere eksamensopgaver på nettet (eventuelt med besvarelser) - øv nogle af dem!


Svar #2
29. maj 2014 af candycoot (Slettet)

uh det der med tidligere eksamensopgaver lyder som en god idé, ved du hvor jeg kan finde dem? eller har du evt. et link eller noget? :-)


Brugbart svar (1)

Svar #3
29. maj 2014 af Citadel (Slettet)

#2

uh det der med tidligere eksamensopgaver lyder som en god idé, ved du hvor jeg kan finde dem? eller har du evt. et link eller noget? :-)

Jeg sender lige en besked, jeg har en masse af de gamle gemt.


Svar #4
29. maj 2014 af candycoot (Slettet)

Tusind tak!!


Brugbart svar (1)

Svar #5
29. maj 2014 af Citadel (Slettet)

#4

Tusind tak!!

Jeg har sendt beskeden nu; jeg vil gætte på, at Undervisningsministeriet har flere opgaver liggende på deres servere, men mon ikke dem jeg har sendt dig, er nok som en start!


Skriv et svar til: Engelsk årsprøve!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.