Studievalg og videregående studie
Hvordan bliver jeg optaget på min første prioritet, når jeg fik afslag første gang?
Jeg står i dette dilemma, at jeg ikke er kommet ind på min første prioritet - gymnasium - nemlig Christianshavns Gymnasium.
Det er jeg selfølgelig super ærgerlig over, men mit største problem er at jeg heller ikke er kommet ind på hverken min anden eller tredje prioritet. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at komme ind på CG, men jeg fik af vide at afstanden fra min bopæl til gymnasiet, var for langt væk. I følge rejseplanen siger den at det tager ca. 32. minutter, skønt at hver evig eneste gang jeg har været der omkring (gymnasiet altså) så har det ikke tager mere en 20 minutter. Jeg er selfølgelig meget bitter over at fordelingsudvalget vælger at lægge unge menneskers fremtid i hænderne på et program som rejseplanen.
Mit spørgsmål er så;
Hvad kan jeg gøre for at komme ind på CG? Jeg vil virkelig ikke gå på 'det åbne, men jeg ved ikke hvad jeg kan gøre - udover at sende et klagebrev til fordelingsudvalget - for at komme ind på CG? Vil i ikke være sød at hjælpe mig?
Svar #1
02. juni 2014 af radicale
Hmmm, tror du bliver nødt til at skrive til fordelingsudvalget. Eller vælge et gymnasie der et tættere på dig selv.
Ellers ring til CG.
Svar #2
02. juni 2014 af oliversjensen (Slettet)
Altså jeg har stået i samme situation som dig.
Jeg er nu kommet ind på min første prioitet. Og jeg havde faktisk sammen transport tid som dig.
Det jeg gjorte var at jeg ugentligt ringet til gymnaiset og blev ved med at spørge indtil om der var blevet plads. Og selvfølgelig var det pænt og høfeligt, og ikke anmassende agtig.
Det lykkedes til sidst. Og jeg er nu kommet ind på min første prioitet.
Så bliv ved med at ring, det virker altså ;)
Svar #4
23. maj 2015 af AlleAndre (Slettet)
Jeg sidder i næsten samme situation! :(
Jeg ville bare spørge, om du nogensinde fandt ud af at løse problemet? Kom du ind? Hvis ja, hvad gjorde du? Hvis ikke, hvad skete der så?
Mvh AlleAndre :-)
Skriv et svar til: Hvordan bliver jeg optaget på min første prioritet, når jeg fik afslag første gang?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.