Engelsk

Racism and discrimination

05. juni 2014 af vokslos (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Jeg skal til engelsk 10 klasses eksamen i morgen. Tilsidst skal vi tale sammen om en collage som vi trækker, og et af de emner vi kan trække er racism and discrimination. Der er sikkert en helt masse man kan sige til det emne, men lige nu kan jeg slet ikke finde på noget. Hvis der er nogen der har nogle forslag ville det skønt. Jeg ved godt, at jeg selvfølgelig ikke kan vide hvilke billeder der kommer til at være på den collage, men de kommer jo i hvert fald til at omhandle det emne.


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. juni 2014 af Mistique (Slettet)

Du kan evt. snakke om jim crow laws.


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. juni 2014 af Trilllllllle

Apartheid (begyndelse 1948), Sharpeville massacre (1962), Nelson Mandelas liv... Ved ikke om du har set '12 years a slave' men der kan du også indrage ting. Så er der filmen 'The Colour Purple' (Alice walker) som også er god inden for det emne. Håber du kunne bruge lidt af det :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. juni 2014 af OnceUponATime

Så vidt jeg ved, kommer de der billeder til at omhandle nogle af de ting I allerede har gennemgået.. F.eks. en film I har set, eller en person I har læst om :)


Skriv et svar til: Racism and discrimination

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.