Dansk

Er mit budskab helt i hullet?

13. juni 2014 af interesseret (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Jeg har fundet frem til en fortolkning af Klods Hans, som jeg lige ville høre hvad i andre synes om

I Klods Hans har vi to brødre og Klods Hans selv. De to brødre har de kundskaber at de kan byens avis udenad og det latinske leksikon, og det vil de bruge til at snakke prinsessen til sig. Klods Hans derimod finder bare nogle ligegyldige ting på vejen og har stor humor og det er hvad Klods Hans vinder prinsessen med
Jeg ser disse som to modsætninger = det naturlige og det unaturlige, altså brødrene mod Klods Hans
Det er ikke altid lige de ''materielle'' goder der vægter højest i livet, vi skal værdsætte det naturlige og ægte og det er altså også det indre der tæller, da Klods Hans formår at vinde prinsessen med sin personlighed også, men brødrene kun har deres leksikon og avis at gøre godt med 


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. juni 2014 af JulieMSørensen

Det lyder meget rigtigt. Måske kan du også komme ind på, at selvom man udadtil har en masse talenter, blærer sig, kan meget og har meget, så er alt dette ligemeget, hvis dette bare er en tom skal og du ikke har noget personligt at byde på. Men ja, de personlige værdier er klart tema, det er jeg enig i :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
13. juni 2014 af MorMy (Slettet)

Personligt ville jeg ikke kalde det naturligt vs. unaturligt, men jeg synes din vinkel er interessant og jeg vil ikke kalde den forkert :)

Det handler i min optik i høj grad om at finde de værdier i livet, der betyder mest for en. For nogen er det jo faktisk materielle goder, der betyder mest. For andre er de mere bløde værdier, det vigtige.

Man kan også vove den påstand at viden ikke vinder hjerter. ;)

Mvh. My


Svar #3
14. juni 2014 af interesseret (Slettet)

Tusind tak, kanon svar - hjalp meget! :) Hvis I skulle give ét konkret budskab, hvad skulle det være? 
Mit bud nu er - de personlige værdier vægter højere end de materielle goder?


Skriv et svar til: Er mit budskab helt i hullet?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.