Engelsk

Hjælp! engelsk eksamen mandag - teen pregnancies

14. juni 2014 af KatjaJuul1 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej alle sammen! Jeg skal til engelsk mundtlig på mandag. Har valgt at have om teen pregnancies, altså unge mødre, men jeg ved SLET ikke hvad jeg skal snakke om! :(

Har skrevet at grunden til jeg har valgt det, er fordi at det intresser mig. Men så skal vi jo også trække et spørgsmål, og fortælle om det. Der er School Shooting, også 11 emner inden for det. Så er der hooliganisme, 6 emner. Og Being diffrent, 15 emner. Har læst lidt om de forskellige ting, men mangler informationer!

- Og hvad kan jeg snakke om? Håber der er nogle som har forskellige noter med de overemner jeg lige har skrevet, og nogle der førhen har været oppe i engelsk hvor du/de havde om teen moms? Håber der er nogle som kan hjælpe, er HELT blank!

Knus


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. juni 2014 af JulieMSørensen

Jeg har ikke haft om det før, men en idé kunne måske være, at fortælle om, hvordan disse unge mødre bliver fremstillet i medierne. Måske kunne du fortælle, at når de kommer på fjernsyn og bliver "kendte" af det, skaber det en forkert opmærksomhed på det. Evt. perspektivere til Danmarks "De Unge Mødre." Du kan også fortælle om, hvilke grunde, der kunne tænkes til teen pregnancy: frivilligt?/ufrivilligt?


Brugbart svar (0)

Svar #2
14. juni 2014 af Angeline (Slettet)

Julie er inde på noget godt som du kunne bruge, du kunne også prøve på at sammenligne hvilke syn man har på teenpregnancies nu og før(f.eks 90'erne 80'erne). 

der er så mange mtv programmer med teen moms nutildages


Svar #3
14. juni 2014 af KatjaJuul1 (Slettet)

Tak for det! Det hjalp mig da lidt :)

Hvad med nogle af de andre ting? School shooting, hooliganisme og "being different"? Ved I noget om de ting? F.eks. The American Indians, aboriginals, Amish, Obesity osv.. Altså bare ting inden for de tre overemner?


Brugbart svar (0)

Svar #4
14. juni 2014 af Angeline (Slettet)

the america indians, aboriginals, amish og obesity hører vel under being different.
the america indians, aboriginals, amish er nogen forskellige folkefærd med andre kultur end det land de bor i. dette kan måske gøre at de møder nogen forhindringer eller had fra de andre.

hvad ang school shooting, går jeg udfra at du har læst nogen artilker om det i timerne. du kunne her nævne hvorfor school shooting sker, og hvorfor det mest er udbredt i USA etc.


Svar #5
15. juni 2014 af KatjaJuul1 (Slettet)

Tusinde tak for jeres hjælp! :)


Brugbart svar (0)

Svar #6
15. juni 2014 af klarasteen

I forhold til School shootings, sal du nok vide noget om columbine( du kan bare google det). Og så under det der med being different kan du snakke noget om rascisme i hvert fald med aboriginals, der oplever rimelig meget rascimse i Australien. Jeg har lige været oppe i engelsk med aboriginals som emne, og det gik rigtigt hurtigt, og spørgsmålene de stillede mig i hvert fald var meget nemme og mere holdningsspørgsmål, så du skal ikke være nervøs:) 


Svar #7
15. juni 2014 af KatjaJuul1 (Slettet)

Tak søde!
- Klarasteen :-) er bare altid så nervøs når jeg skal op til eksaminer, især når det ikke gik godt med fysik/kemi eksamen :/
Har du andre gode råd??

Brugbart svar (0)

Svar #8
29. april 2015 af bajrbajr (Slettet)

Hej har du evt stadig den skriftlige opgave du har lavet af teen pregnancies? det ville være en stor hjælp


Skriv et svar til: Hjælp! engelsk eksamen mandag - teen pregnancies

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.