Engelsk

Accent I engelsk?

17. juni 2014 af ohwell (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hejsa :)

Sidste gang jeg var oppe i engelsk mundtlig terminsprøve, sagde min lærer til mig at jeg havde en lidt udenlandsk accent, og at hun vil give mig ti, på grund af det. Nu er Mundtlig FSA lige på trapperne, og jeg vil gerne vide, om det bare er min lærer der har det sådant, eller om det er et krav ( at have en enten amerikansk eller britisk accent).

Hvis det er et krav, hvilke muligheder har jeg så for at forbedre det hurtigt?

Mange taK!


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

Jeg tror desværre ikke du har muligeden for at lære de på få uger. Det hvad jeg gjorde var, at jeg snakkede engelsk samt med at jeg optagede mit stemme. Derefter hørte jeg efter, hvor mit engelske udtryk var forkert henne, og øvede mig på ordet :D


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. juni 2014 af hvadskaljegdoghedde (Slettet)

Du kan se videoer på youtube, eller se film, hvor de snakker "britisk" eller amerikansk. Dermed kan det være, at du bliver vant til at høre hvordan de udtaler forskellige ord, og så videre.. Det må være det eneste forslag fra mig. Det er sværere, at skulle forbedre sit mundtlige engelsk end sit skriftlige, tror jeg - må jeg lige skynde mig at tilføje :P


Svar #3
17. juni 2014 af ohwell (Slettet)

Tak for hjælpen begge to :)

Men ved I om det overhovedet er et krav?


Brugbart svar (0)

Svar #4
17. juni 2014 af Lakey (Slettet)

Hvis din udtale er rigtigt så er accenten ikke et krav. Man men vil gerne have at eleverne stræber efter at få britisk eller engelsk accent.. Det kan godt være australsk eller skotsk xD


Brugbart svar (0)

Svar #5
17. juni 2014 af Angeline (Slettet)

Så vidt jeg ved er der ikke noget krav om accent. Jeg havde en veninde der var pakistaner, hun havde en meget tung accent, stadig fik hun 12 :-)

bedømmelsen lægger ikke vægt på accent, men om man udtager ordene rigtig og at man kan sproget.


Brugbart svar (0)

Svar #6
17. juni 2014 af hesch (Slettet)

Prøv at høre engelsk radioavis. De taler sådan et nydeligt engelsk.    :)


Brugbart svar (0)

Svar #7
17. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

Ja det er desværre med i bedømmelsen :(


Brugbart svar (0)

Svar #8
18. juni 2014 af OnceUponATime

Ikke som sådan.. Har du dog en god accent ville det kun være et plus! :)


Brugbart svar (0)

Svar #9
18. juni 2014 af PaperBin (Slettet)

Både i folkeskolen og på gymnasiet har jeg gået i klasse med folk med tyk dansk accent (honestly har de fleste dansk accent til en vis grad), og det havde ikke rigtig nogen betydning eftersom det er forståeligt. Ellers ville mindst 90 % af min skole dumpe faget.


Brugbart svar (0)

Svar #10
18. juni 2014 af OnceUponATime

#9 Aj ikke så alvorligt nu! Det er ikke fordi man dumper, fordi man har en "tyk" accent. Men en god accent trækker op på nogle punkter og hos nogle censorer!

Det kan desuden være at man bare er formidabel til engelsk, men accenten kniber. Derfor skal man selvfølgelig også have 12! Men en accent har altså en rimelig værdi i et mundtligt fag af flere grunde. Bl.a., og jeg nævner nu kun en af grundene: at man fremstår som en med gode sproglige kompetancer :)


Brugbart svar (0)

Svar #11
18. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

#10 Jo accent er en del med i bedømmelsen :D


Brugbart svar (0)

Svar #12
18. juni 2014 af OnceUponATime

#11 Jeg er usikker på hvorvidt den kommentar var rettet mod mig eller aj. I så fald, at den skulle være rettet mod mig, har du bekræftet min pointe med noget der lyder som en krænkende tone? Jeg er forvirret...


Brugbart svar (0)

Svar #13
18. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

Du er helt væk #12. Ja selvfølgelig er den rette mod dig jeg jeg starter med at skrive #10 foran sætningen :P 


Brugbart svar (0)

Svar #14
18. juni 2014 af OnceUponATime

Det var da ikke pænt sagt :(
Jamen hvad mener du så med din kommentar, for jeg har jo netop ment det samme?

Brugbart svar (0)

Svar #15
18. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

#14 nej nej der er intet negativt søde :D 


Skriv et svar til: Accent I engelsk?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.