Generelt

Dumpet i skriftlig eksamen

18. juni 2014 af hajsadk (Slettet)

Hey, jeg har dumpet skriftlig matematik, hvor jeg fik 00. Jeg vil gerne være farmaceut, og de specifikke adgangskrav er matematik, alle fag skal være bestået (fra UG). Pointen er, jeg har fået 7/7 i årskarakter, plus jeg fik 7 i mundtlig eksamen, så mit gennemsnit for alle mine matematik fag ligger over de 02, men da jeg har dumpet i skriftlig, kunne dette have en effekt  på det, selvom at jeg ikke umiddelbart tror det. 

TL;DR bedømmes et fag som dumpet på  samlet gennemsnit eller blot på individuel karakter


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. juni 2014 af PSXL

Det bedømmes ud fra et samlet gennemsnit, så du kan være rolig igen. Det eneste jeg bare bekymrer mig om er, hvorfor du fik 00 i din skriftlige eksamen. Er det fordi, du har haft nogen til at hjælpe dig med dine skriftlige afleveringer til timen? Jeg tænker, fordi du har fået 7 skriftlig og så ender med 00. Det lyder helt utroligt. Når du skal bruge matematik A til farmaci, så burde du jo kunne dit stof. Intet ondt ment.


Svar #2
19. juni 2014 af hajsadk (Slettet)

Miks af at aftenen inden eksamen havde jeg høj feber/symptomer for mellemøresbetændelse (Har haft det adskillige gange) hvilket selvfølgelig har haft en påvirkelse på min karakter, men dette vil være kujon-agtigt kun at sige, at dette var det eneste som skyldtes at jeg fik 00. Jeg kom til eksamen uden den største, boglige forberedelse. Jeg havde dog fuldført eksamensoplæggene fra de sidste 9-10 år (starten af året), plus jeg havde lavet et word dokument med alle spørgsmålene fra alle år, som hurtigt kunne slås op til at skære tid ned på diverse formler.

I terminsprøven vi havde omkring januar fik jeg et resultat på ca. 74%, som var uden nogen former for forberedelse (havde ikke engang gået igennem forberedelsesmaterialet), så med det kan man sige, at hvis jeg alligevel bare skulle have en karakter på 4-7, var jeg relativt ligeglad og så mig selv nemt kunne præstere et 4-7 tal da jeg denne gang havde gennemgået al forberedelsesmaterialet. Dog kom denne eksamensopgave med opgaver, som ikke har gået igen i de sidste 10 års tid, som ikke har været tilfældet før. Generelt har denne eksamen været rimmelig svær som jeg har forstået, da adskillige elever som anses for at være ren 12 og 10 tals elever ikke kom over 7.

Ser godt din pointe vedrørende at jeg bruge kende mit stof, og man kan sige at ud fra mine resultater har du i al ret til at betvivle mine evner, dog frygter jeg ikke den matematiske del, da selve mine matematik projekter samt prøver har fået høje karakterer. Hvilket dog blot bidrager endnu mere til forvirrelsen af min optræden.

Til sidst i 3. g kunne man også mærke en falmende interesse for matematik, hvilket nok var det afgørende søm i kisten. Man kan tydeligt se, at min interesse inden for fagene spiller stor rolle, hvilket heldigvis gør mig i stand til at få -3 i de sidste 2 eksamener og stadig være en fin del over adgangskvotienten sidste år.

Tak for dit indlæg, det er rart at få det bekræftet


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. januar kl. 13:57 af Jo20

Hej Jeg har dumpet skriftlig eksam 00 på matematik C men fik 02 i mundlig. Fik afslag til laborant da jeg ikke bestået matematik skriftlig. Hvad skal jeg gøre? Jeg fik tidlige studieplads men skolen trukket tilbage en uge skolen starter,er uddannet sosu assistent 2017 og arbejder 5 år. Jeg har opsagt min stilling da jeg tror blev optaget, jeg står nu i problem.

Skriv et svar til: Dumpet i skriftlig eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.