Generelt

Sommerkurser på Københavns universitet?

20. juli 2014 af NickWalter (Slettet)

Sommer, dejlige sommer. Den yderst forventede strækning af dovne og dvælende dage. Om sommeren skal der opleves, slappes af og læres. Du har et pusterum fra det pensum og materiale der hersker resten af året på gymnasierne. Derfor vil jeg gerne undersøge mine muligheder. Ja, hvem ville ikke kende deres muligheder? 

Jeg har et par spørgsmål om KUs sommerkurser. 

Hvert kursus koster mellem 10.000 - 20.000. Jeg går i gymnasiet og jeg vil egentlig bare gerne udbrede min horrisont - uden betaling.

Til at starte med:

- Kan man komme/snige sig ind gratis? - Bare for at sidde og lytte

- Nogen der har erfaringer med at tage til forelæsninger uden at gå på studiet? - Fik du et godt udbytte?

- Nogen der har en samlet kalender eller plan over forelæsninger? - Det kan evt. være plan over hvilke lokaler der bliver benyttet af hvem og hvornår. 

Tak på forhånd 


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. juli 2014 af BadBoyBard (Slettet)

Går på et amerikansk universitet, så ved ikke helt med hvor og hvornår tingene bliver planlagt og holdt på KU, men jeg kan oplyse dig om, at KU er en offentlig institution og dens foreslæsninger er derfor åbne for offentligheden. Så svaret er ja, du kan godt snige dig ind. Det vil bare være en smule mere akavet, hvis klassen er lille og folk kender hinanden, men hvis det er store forelæsninger, så går det nok. 

Jeg er nu stadig i gang med min undergrad, men personligt så har jeg altid lært mest af stoffet ved rent faktisk at gå til forelæsningerne, så ja, udbyttet er meget godt, men dette vil nok varriere fra person til person. 

Men det kommer dog meget and på, hvilket falkutet du vil tage til forelæsninger i. Hvis du f.eks. tager til forelæsning i det økonomiske, matematiske, eller naturvidenskablige falkutet, så vil du få mere ud af undervisningen, da de fleste kurser typisk er mere at lytte frem for en dialog med instruktøren, hvilket humanistiske og statskundskablige kurser typisk er præget af.

Bard 


Brugbart svar (0)

Svar #2
23. juli 2014 af Pettson

Har du overvejet højskolernes korte kurser?
Dér vil du helt sikkert kunne få udVIDET din horisont.


Skriv et svar til: Sommerkurser på Københavns universitet?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.