Andre fag

gennemsnit paa naturfag?

03. august 2014 af juiko (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående
Er der nogle der ved hvad gennemsnittene normalt ligger paa for at kunne tage en baturvidenskabelig uni uddannelse som deks biologi, fysik, geologi osv? Hoejt el lavt?

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. august 2014 af Jerslev

#0 Lavt. De er ikke enormt populære.

- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. august 2014 af BadBoyBard (Slettet)

juiko,

Altså... Det er jo bare at lave en Google søgning og finde frem til "ug.dk", hvor de normalt ville stå. Men lad os da se på din liste. Og uden at vide, hvor i landet du vil søge kan jeg ikke hjælpe særlig meget. Men jeg formoder, at det er KU, du vil læse på, så er er mine svar:

Biologi - 6,6 (KU)

Fysik - Alle optaget (ved ikke med KU)

Geologi - Alle optaget

Kemi - Alle optaget

Pharmaci - 7,3

Besvarer dette dit spørgsmål? Du kan også se på: 

https://www.ug.dk/uddannelser/universitetsuddannelser/bacheloruddannelser/sundhedsvidenskabeligebacheloruddannelser/farmaci

Den er meget god til at se efter adgangskvotienter o.s.v. 

Bard


Svar #3
03. august 2014 af juiko (Slettet)

Ok mangetak. Men paa fxk geosciencestudiet staar der at man skal ha en gymnasiel examen + bioteknologi a fysik og kemi b og lign. Ville jeg saa uskulle tage kurser foer jeg kan komme ind???

Brugbart svar (0)

Svar #4
03. august 2014 af BadBoyBard (Slettet)

 juiko,

Ja, hvis du ikke opfylder adgangskravene, så vil du som regl skulle tage fagene som faglig supplering på et kursus over sommeren eller efter du er færdig med gymnasiet.

Men for at være ærlig, så vil jeg anbefalde dig til at spørge dig selv, hvad du vil være i fremtiden. "Naturvidenskab" er meg- meget bredt og det lyder som om, du ikke er helt sikker på, hvad du vil være.

Hvad kan du bedst lide? Kemi, fysik, matematik? Og hvilke dele inden for emnet kan du lide? Skriv dine tanker ned, så vil det være nemmere for os at komme med rådgivning. 

Bard  


Svar #5
03. august 2014 af juiko (Slettet)

Ja, er ogsaa meget i tvivl. Elsker at laese om videnskab, og ku ik forestille mig rigtigt at lavt andet. Er ik saa glad for matematik og elsker at laese om livets udvikling osv. saa har overvejet biologi. Men lige siden ca en uge har jeg MEGET staerkt pvervejet geologi / geoscience, fordi det er saa bredt. Desuden hader jeg at sidde stille og har laest der sku vaere meget feltarbejde, evt til eksotiske steder. Men ville nok helst forske / rejse,helst ikke jede efter olie... ved du noget om det studie?

Brugbart svar (0)

Svar #6
03. august 2014 af BadBoyBard (Slettet)

#5: Prøv lige, at tage den test, der hedder: "Hvad kan jeg blive". Den vil fortælle dig, hvilken karriere, du burde gøre indenfor naturvidenskab. Se testen her:

Hvad kan jeg blive?

Jeg kan anbefalde nogle studier, men jeg vil lige høre, hvilket type, du er.

- Er du den type, der elsker teori og bare at lære noget, selvom det ikke altid har relevans i virkligheden? Med andre ord, er du mere en teori-elsker end en praksis person? Her kan stillinger, som forsker, professor og lign. godt komme ind. 

- Eller er du den type, der udefra videnskablige teorier kan lide at bygge ting? Med andre ord, er du mere en praksis person end teorielsker? Her tænker jeg især på ingeniør, farmaceut, læge, etc. 

Og du burde finde vælge mellem biologi og geoscience, da der ikke er nogen overlappning mellem disse medmindre du vil beskæftige dig med landbrug.

Bard


Svar #7
03. august 2014 af juiko (Slettet)

Er nok den teoretiske type... finder ogsaa kvantemekanik mere end spaendende!! Der er da overlap, da meget biologi erninkludert. i geologi, fx blir man undervist i livets udvikling... ka bar ik helt finde ud af hvad man laver paa geo / bio, har laest MEGET om det. Men haelder mest til geo lige nu.

Skriv et svar til: gennemsnit paa naturfag?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.