Engelsk

Hjælp til engelsk

08. august 2014 af lhp17 - Niveau: B-niveau

Hej :-D

Er der nogle som har nogen erfaringer med privatlærere i engelsk, som de kan anbefale?

Jeg ønsker brændende at forberede mit engelsk. Især det skriftlige og være mere tryk ved at tale engelsk. Jeg har søgt en del på nettet, men det er svært at sortere hvad der er godt og dårligt.

Ellers har I nogle råd til at blive fantastisk til engelsk?

Tak på forhånd :-D


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. august 2014 af Andersen11 (Slettet)

Du ønsker formodentlig at forbedre dit engelsk og at blive mere tryg ved at tale engelsk?


Svar #2
08. august 2014 af lhp17

Hov det gik lidt hurtigt :)

Brugbart svar (0)

Svar #3
08. august 2014 af bulgarianrose (Slettet)

Ellers har I nogle råd til at blive fantastisk til engelsk?

Jeg ville personligt anbefale dig at læse meget på engelsk, idet jeg formoder at du allerede ser mange engelske film og hører engelsk musik (som de fleste danske unge). Du kommer til at forøge dit ordforråd markant og virkelig forbedre din stavning, udover at du ubevidst vil lære at tale og skrive grammatisk korrekt.

Men det som jeg mener er det vigtigste imens du stadig er i gang med at lære sproget, ville være at øve dig rigtig meget i både at tale og skrive på engelsk. Det kræver virkelig en indsats at lære hvilket som helst sprog, og du bør finde en måde at øve dig på. Specifikke råd kan jeg desværre ikke give dig, eftersom jeg  har lært engelsk på en helt anden måde, og nu bruger (primært) læsningen til i det mindste at opretholde mit niveau.

Da jeg nu har lært dansk rimelig godt, bruger jeg ikke længere engelsk til at kommunikere med folk, så jeg er lidt uvant til at tale det (det lyder klumset og mærkeligt og smager lidt underligt i munden), selv om jeg har brugt sproget nærmest mere end mit modersmål (bulgarsk). Jeg prøver bare at sige at øvelsen på hverdagsnivaeau - med "native speakers - er utrolig vigtig. Heldigvis er Danmark ret multikulturel, så det burde ikke være for svært at finde nogen fra en engelsktalende land du kan øve dig med. Du kunne også prøve at finde en "pen pal" på nettet, som også er parat til at rette dine breve, men jeg kan desværre ikke garantere for disse metoder, da jeg selv ikke har lært engelsk på den måde.

Håber jeg har hjulpet en smule; du kunne måske også spørge din engelsklærer om råd. Det bedste du egentlig kan gøre til at blive "fantastisk" til engelsk er at flytte til et engelsktalende land for en periode. Mener det seriøst.


Brugbart svar (1)

Svar #4
09. august 2014 af EnglishTeacher1 (Slettet)

I would be very happy to help you.  I am a private English tutor from England, now living in Denmark.  I think you are absolutely right to be so cautious about who teaches you.  There are some people teaching English, who are passing on incorrect information and are, therefore, perpetuating the same mistakes.  If you are interested in learning to speak and write correct English, please contact me.  I can give you references if you need them.  I can work by email/Skype or face to face and my rates are reasonable for students.


Skriv et svar til: Hjælp til engelsk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.