Engelsk

ENGELSK GRAMMATIK HELP!!

24. august 2014 af q1w2e312 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej SP! :)

Jeg står med 7 grammatiske opgaver, som jeg ikke kan finde fejl i. Håber i ville hjælpe!

Ret fejlene i følgende sætninger og forklar på dansk dine rettelser. Brug relevant grammatisk/faglig terminologi. Der er kun én fejl i hver sætning.

1. On the stage leans the painist forward and says into his microphone, "One last song, folks. Here's one last song."


2. Both texts are about relationships there are slowly breaking apart.


3. Being a forgetful teenager, she always lefts her gloves in the train and would lose her temper completely when her mother scolded her afterwards.


4. The main character tries to escape from the death, but in the end it catches up with him.


5. The victims of the illness suffers death within 30 minutes.


6. He opens the door to the old man's bedroom very careful.


7. She wondered who had send the flowers to her new apartment because no one knew her new address yet.

Jeg har prøvet mig frem, men hvis mine rettelser er rigtige. Hvad er forklaringen så? (grammatiske fejl)


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. august 2014 af BadBoyBard (Slettet)

#0: Jeg vokset op med >4 forskellige sprog, og kender ikke alle de der fancy, pedantiske forklaringer til engelsk grammatik, men de 7 sætninger, skrevet på korrekt engelsk, skal lyde således:

1. On the stage the painist leans forward and says into his microphone, "One last song, folks. Here's one last song.      

Forklaring: Engelsk har ligefrem ordstilling, så altid subject før grundled.... UNDTAGEN ved spørgende sætnigner. 

2. Both texts are about relationships which/that are slowly breaking apart

Forklaring: Mere en danisme... de eneste stedord, du kan bruge på engelsk er that/who/which. 

3. Being a forgetful teenager, she always leaves her gloves in the train and would lose her temper completely when her mother scolded her afterwards.

Forklarking: Jeg vil nok kalde det mere for en stavefejl eller en forkert tidbøjningsfejl. Left er jo i datid.

4. The main character tries to escape from the death, but in the end it catches up with him.

Forklaring: Det er jo døden generalt, du omtaler. Derfor skal the fjernes. 

5. The victims of the illness suffer death within 30 minutes. 

Forklaring: Der er jo flere ,,victims'', så der skal derfor ikke en 3.person ental bøjning.

6. He opens the door to the old man's bedroom very carefully.

Forklaring: Her er et adverbium brugt som et tillægsord, og skal derfor have en -ly endelse, da forsigtig netop beskriver måden hvorpå personen åbner døren. 

7. She wondered who had sent the flowers to her new apartment because no one knew her new address yet.

Forklaring: Forkert tidsbøjning. Det skal hede sent i dette tilfælde. 

Kaster dette lidt lys over tingene?

Bard


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. august 2014 af Andersen11 (Slettet)

1. painist --> pianist.


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. august 2014 af Stygotius

Forklaringen til 6. er rent vrøvl.


Svar #4
24. august 2014 af q1w2e312 (Slettet)

TUSIND TAK!!!!! Det hjalp virkelig meget, fandt forklaringerne på 1, 2, 3, og 4 men tusind tak!


Skriv et svar til: ENGELSK GRAMMATIK HELP!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.