Dansk

Hvad skal hun gøre ved det?

03. oktober 2014 af gegge (Slettet) - Niveau: 7. klasse

Hej alle

Jeg har læst denne novelle i skolen, hvor den omhandler en pige som er helt væk i en dreng fra hendes klasse.. Hun har snakket med hendes veninde og venindens kæreste om at hun synes han er sød.. Det viser sig så senere hen at venindens kæreste er gode venner med ham som pigen er vild med, så han har  fortalt ham alt...
Man kan gennem bogen læse hendes tanker, og hun siger at det virker som om han slet ikke lægger mærke til hende.. og at hun bliver helt rød i hovedet når de går forbi hinanden.
Hun har skrevet "hej" til ham et par gange, men han har ikke svaret.

Jeg har fået spørgsmålet:
Hvad skal pigen gøre for at få ham til at lægge mærke til hende..
Jeg har selv skrevet, i princippet er der ikke noget at gøre da han allerede ved at hun synes han er sød, og så er det jo ham som ikke tør eller ikke gider skrive tilbage til hende..

Hvad tror i?

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. oktober 2014 af Ganymedes

Ærligt talt, så er dette ikke en brevkasse. Men Hun kunne vel også bare ignorerer ham, drenge gider ikke piger, som konstant kommer løbende efter en.

Brugbart svar (0)

Svar #2
03. oktober 2014 af Heptan

Måske er det ikke hans skyld at han ikke svarer? Hvis hun har skrevet på et papir, og puttet det i hans skoletaske, har han måske bare smidt det ud uden at læse? Eller på mobil, hemmeligt nummer? Eller fb, under mappen "andet"?

Men hun kan evt. stadse sig ud og tale med ham, eller støde "tilfældigt" ind i ham og starte en samtale? Eller gå til fælles fritidsinteresser.

Det klogeste vil dog være at prøve at komme over ham

Svar #3
04. oktober 2014 af gegge (Slettet)

Tak for jeres henvendelser

Skriv et svar til: Hvad skal hun gøre ved det?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.