Matematik
hjælp!!!
hej. vil gerne have hjælp til problemregning. har løst alle opgaver på nær 2,4 4,3 4,5 5,3 5,5 6,4 6,5
hvis der er nogen som gider at hjælpe med dem jeg ikke har lyst vil det være en fornøjelse.
kig i billaget for opgavesæt.
Svar #1
05. december 2014 af PeterValberg
Hvordan kan du forvente at få hjælp, når du ikke selv gider forsøge??
--------------------------------------------------------------------------------------------
Prøv igen, kik i noter, matematikbøger, gamle opgaver, hvis det ikke hjælper,
så stil spørgsmål her, - men skriv, hvad du allerede HAR forsøgt, hvor langt du
er nået i den pågældende opgave og gerne hvilke tanker, du har gjort dig.
Jf. nedenstående "udklip" fra betingelserne for brugen af Studieportalen:
Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar
Svar #2
05. december 2014 af peter567 (Slettet)
#1Hvordan kan du forvente at få hjælp, når du ikke selv gider forsøge??
--------------------------------------------------------------------------------------------
Prøv igen, kik i noter, matematikbøger, gamle opgaver, hvis det ikke hjælper,
så stil spørgsmål her, - men skriv, hvad du allerede HAR forsøgt, hvor langt du
er nået i den pågældende opgave og gerne hvilke tanker, du har gjort dig.Jf. nedenstående "udklip" fra betingelserne for brugen af Studieportalen:
Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar
Hej Peter. Jeg har fosøgt mig frem og hvis nogen gider at hjælpe/ rette opgaven vil det være dejligt.
2,4 Jeg mener ali har ret. har tegnet ned og jeg får det til under 20 grader. Mangler bare hjælp til en beregning istedfor tegning. Har ingen anelse for hvilken beregning.
4,3 har jeg fået det til: X * 20 - ( 600 - X ) * 20
4,5 Clara har ret
5,3 Mirriam og haidar har ikke fulgt regneraglen
5,5 1 = Vælg et tal 2 = Gang tallet med 6 3 = Divider det med 3 4 = Træk tallet fra linje 1 fra 5 = Plus med 10
6,4 Grunden til at de bliver kongruente eller ligebenede er at en rombes diagonaler også er den symmetriakser. Derfor bliver der lavet to identiske trekanter.
6,5 Påstand to er forkert. En rombe behøver ikke at have lige lange diagonaler.
håber nogen gider at tjekke det igennem.
Skriv et svar til: hjælp!!!
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.