Matematik

Hjælp til problemregning

05. december 2014 af peter567 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

har brug for hjælp til følgende opgaver: 2,4  5,3  6,4  6,5

2,4 min besvarelse: Jeg mener ali har ret. har tegnet ned og jeg får det til under 20 grader. Mangler bare hjælp til en beregning istedfor tegning. Har ingen anelse for HVORDAN MAN FINDER UD AF BEREGNINGEN4

5,3 Mirriam og haidar har ikke fulgt regneraglen. DE kommer til at udelukke en parentes der gør at han blander linje 2 og 3 sammen før han laver linje 1 og 2

6,4 Grunden til at de bliver kongruente eller ligebenede er at en rombes diagonaler også er den symmetriakser. Derfor bliver der lavet to identiske trekanter.

6,5 Påstand to er forkert. En rombe behøver ikke at have lige lange diagonaler.

håber jeg får hjælp.

opgavesæt vedhæftet.

Brugbart svar (0)

Svar #1
05. december 2014 af Andersen11 (Slettet)

2.4 Hvis α er skaterrampens hældning, har man

tan(α) = (56 - 4) / 159

6.4 I en rhombe er alle fire sider lige store. Derfor deler en af dens diagonaler rhomben i to trekanter, hvor siderne er parvis lige store, og trekanterne er derfor kongruente.

Svar #2
06. december 2014 af peter567 (Slettet)

Forstår ikke helt 2,4. Kunne du måske forklar det.

Brugbart svar (0)

Svar #3
06. december 2014 af Andersen11 (Slettet)

Den søgte vinkel er vinkel i en retvinklet trekant, der fremkommer ved at parallelforskyde den vandrette linie 4 enheder op. Kateterne i den retvinklede trekant er 56-4 og 159 . Tangens til en spids vinkel i en retvinklet trekant er lig med den modstående katetes længde divideret med den hosliggende katetes længde.

Skriv et svar til: Hjælp til problemregning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.