Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Uden for pensum

09. december 2014 af Keseny
Hej! Jeg sidder som mange af jer og skriver SRP. Og i min opgaveformulering står der, at jeg skal lave argumentationsanalyser (dansk). Men jeg har lidt svært ved at se, hvordan det kan komme ud over pensum, når jeg jo allerede har haft om argumentationsanalyse. Når man siger, at SRP'en skal over gymnasieniveau, er det så nærmere metoden, man mener? Det, at man skal lære at koble to fag sammen i diskussionen? For jeg ved virkelig ikke, hvordan jeg ellers kan få danskdelen over gymniveau :/

Brugbart svar (0)

Svar #1
10. december 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Jeg forstår ikke hvad du mener med at du skal over gymnasieniveau. Du går på gymnasiet og har tilegenet dig den viden man nu engang får på gymnasiet. Hvordan skulle du så kunne komme over niveau ? Og hvorfor ?


Svar #2
10. december 2014 af Keseny

Mine lærere er blevet ved med at sige, at vi skal over gymnasieniveau ved at tilegne os en ny viden, som ikke nødvendigvis er en del af pensum. Er det ikke det, SRP'en går ud på? Sådan har de i hvert fald fået det til at lyde :/


Brugbart svar (0)

Svar #3
11. december 2014 af nejvelda

SRP kan sagtens komme ud over pensum.. det er ikke unormalt at få noget i sin opgaveformulering, der ikke er på pensum.. jo højere niveau et jo mere trækker det op.. siger min lærer i hvert fald.


Brugbart svar (0)

Svar #4
11. december 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Det er stadigvæk ikke over gymnasieniveau, det er bare udenfor pensum. Alt over gymnasieniveau handler om at frembringe ny viden hvor gymnasiet handler om at referere verificeret viden. Uanset pensum. Du kan aldrig komme over gymnasieniveau på gymnasiet.

Så ja - du skal bare have danskdelen udenfor pensum ved selv at opsøge andre kilder. Det er bare dét.


Skriv et svar til: Uden for pensum

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.