Matematik
problemregning eller færdighedsregning????
Jeg skal op i terminsprøve i matematik. Jeg vil bare høre hvad for én er sværest. Problemregning eller færdighedsregning. Der er ikke noget facit ved det her spørsmål. Vil bare hører jeres mening.
Tak på forhånd.
Svar #1
29. december 2014 af OliverHviid
Jeg vil nok sige, at færdighedsregning er lettest, siden man i problemregning skal læse og forstå en tekst først og derefter anvende korrekte matematiske beregninger for at løse en opgave. Desuden tager færdigheden mindre tid, og man kan næsten altid få en god karakter, hvis man kan de forskellige ting, som de fleste færdighedsregninger beder om. Fx plus, minus, gange, dividere, reducere, ligninger, afrunding osv.
Svar #3
29. december 2014 af Moderatoren
Du kan ikke sige hvilken der er "lettest" eller "sværest". De 2 ting tester 2 helt forskellige ting.
I færdighedsregning har du ingen hjælpemidler - Det har du i problemregning.
Svar #4
29. december 2014 af LeonhardEuler
#3 : Idet at du har muligheden til at benytte hjælpemidler, gør samtidig at man også bliver testet for éns kompetencer indenfor de diverse hjælpemidler - forvent derfor ikke at hjælpemidler gør det lettere. Hertil skal du i problemregningsdelen skrive tekst og udregninger til din bevarelse, hvilket taler sit eget sprog.
Jeg kan udmærket se hvad du forsøger at være objektiv, men der er ingen tvivl om at majoritetens mening vil være at problemregningsdelen er mere krævende.
Svar #5
29. december 2014 af Matematikøkonomen (Slettet)
Færdighesregning gælder jo egentlig rigtig meget om, at huske regneregler og diverse matematiske ting.
Problemregning gælder meget at tænke logisk og abstrakt, hvilket jeg har svært ved, som der kan tænkes til ud fra mine tidligere indlæg.
Det udgør altså, at problemregning er mere krævende.
#1 og #4 har helt ret.
Skriv et svar til: problemregning eller færdighedsregning????
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.