Engelsk

Fejlsætning engelsk

18. januar 2015 af signeweilgaard (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg skal rette fejl i forskellige sætninger. En af disse sætnigner er: 

My grandmother seems full of life in spite of she is now 80 years old and blind in one eye 

Og 

I really look forward to see what will happen in 2015, and I am very excited to start a new wonderful year.

Jeg er i tvivl om hvad der skal rettes og hvorfor. Håber i kan hjælpe :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. januar 2015 af CarstenMatsson (Slettet)

Den første fejl er at det hedder "blind on one eye". Måske vil din lærer også gerne rette in spite til despite som er mere formelt.

I anden sætning er fejlen, at see skal rettes til seeing. Jeg mener ikke der skal være komma efter 2015.

Held og lykke :)


Svar #2
18. januar 2015 af signeweilgaard (Slettet)

Jeg har googlet det med 'blind in one eye' og det står flere steder, så jeg gik ud fra, at det er rigtigt. Jeg har dog kigget meget på 'in spite of she is now', da det overhovedet ikke lyder rigtigt i mit hoved. Er fejlen virkelig bare, at despite (despite she is now) er mere formelt eller hvad? :) 


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. januar 2015 af CarstenMatsson (Slettet)

Der er ikke noget forkert i formuleringen. Det kunne godt formuleres bedre, men grammatisk er det ikke en fejl.

Man ville nok sige despite she is now... eller in spite of her being...


Brugbart svar (0)

Svar #4
18. januar 2015 af CarstenMatsson (Slettet)

Har sendt besked til dig


Brugbart svar (1)

Svar #5
18. januar 2015 af Keal (Slettet)

Nu er det et stykke tid siden jeg selv arbejdede med disse ting, så det er muligt jeg er gal på den, men jeg vil mene at sætningen

My grandmother seems full of life in spite of (that) she is now 80 years old and blind in one eye.

er en såkalt "zero that-clause" altså en that-sætning hvor that er udeladt. På engelsk må en præposition ikke efterfølges af en that-sætning (der er naturligvis undtagelser). Der er tre måder du kan rette en sådan type fejl på:

1) Fjern præpositionen (ikke en mulighed her)
2) Indskyd the fact mellem præpositionen og that.
3) Fjern that og lad verbet stå i ing-form.

To mulige rettelser er altså:

My grandmother seems full of life in spite of her now being 80 years old and blind in one eye.
My grandmother seems full of life in spite of the fact that she is now 80 years old and blind in one eye.

Bemærk at despite også er en præposition hvorfor despite she is now ikke er korrekt af samme årsag.


Skriv et svar til: Fejlsætning engelsk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.