Debat

SABBATÅR- lidt om hvordan ?

30. januar 2015 af StxAndSuch
Hejsa ! Jeg overvejer stærkt at tage et sabbatår efter gymnasiet, har bare et par spørgsmål omkring det, som jeg håber i vil svare på.

Jeg vil gerne til Buligarien for at arbejde som frivillig på et af de mange børnehjem, men kunne også tænke mig til Italien, da jeg gerne vil øve mit italienske og opleve kulturen. Vil dog også til et engelsktalende land, overvejer stærkt England eller USA.


1- Kan man godt rejse så mange steder rundt ?

2- Er det ikke MEGET dyrt at komme ind i USA ?

3- Er det ikke svært at få lov til at rejse ind i USA ?

4- Hvem plejer man at rejse med ? Venner ? Alene ? Rejsegrupper som fx. hos Ef ?(Education first)

5- Mener i det er en god ide?

Kom bare med en masse !
Det blev måske en anelse for mange spørgsmål.. Men tak fordi i læste dem !

Brugbart svar (0)

Svar #1
29. marts 2015 af mathilde499 (Slettet)

Hej!
1) Man kan sagtens rejse så mange steder rundt!
2) Nej. Eller, det kommer an på, hvor lang tid du vil være der. Et turistvisum koster ikke særlig meget.
3) Nej - ikke når du er dansker og har en ren straffeattest.
4) Det er forskelligt. Man kan gøre det alene eller med venner. Man kan vælge at gøre det igennem en organisation eller man kan arrangere det hele selv (hvilket er væsentligt billigere).
5) Ja! Hvis det er det du vil, så go for it! Jeg rejser selv til Australien for at arbejde som aupair efter gym :-)

Men man skal have lidt penge at starte på, så man kan købe en flybillet ;-) Som aupair skal du fx kun betale for flybillet + visum, og så får du kost, logi og lommepenge.

 


Skriv et svar til: SABBATÅR- lidt om hvordan ?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.