Dansk
Gør øjeblikket væsentligt
Jeg har en skoleopgave med overskrift, “gør øjeblikket væsentligt”. Jeg vil rigtig gerne stille jer nogle spørgsmål, da jeg gerne vil sammenligne kristendommens synsvinkel, med nutidens unges synsvinkel.Jeg håber I vil svare på mit spørgeskema.
- Tak på forhånd
Spørgeskema til troende kristne
Hvornår starter livet?
Hvad er meningen med livet ifølge kristendommen?
Hvad kræver et perfekt liv?
Hvad skal vi mennesker opnå i livet?
Hvad er kristendommens holdning til livet?
Spørgeskema til ikke troende unge
Hvornår starter livet?
Hvad er meningen med livet ifølge dig?
Hvad kræver et perfekt liv?
Hvad skal vi mennesker opnå i livet?
Hvad er din holdning til livet?
Svar #1
14. februar 2015 af anonym000
Angående "Spørgeskema til ikke troende unge"; det første og det sidste spørgsmål kunne godt præciseres.
...............
Svar #2
14. februar 2015 af Xaina (Slettet)
Hvornår starter livet? -altså starter livet først når du har fået en uddannelse, familie, og job? eller lige når du bliver født?
Hvad er din holdning til livet? -hvad synes du om livet? hvad er godt og hvad er skidt?
Svar #3
14. februar 2015 af anonym000
Ad "Hvornår starter livet? -altså starter livet først når du har fået en uddannelse, familie, og job? eller lige når du bliver født? ".
Der må altså ikke være sådan en tvetydighed i spørgsmålene (jf. spørgsmål 1 og 5.). Jeg synes at du skal omformulere/præcisere spørgsmål 1 >>> gøre spørgsmålet entydigt. Spørgsmål 5 kan du dele i to spørgmål: "Hvad er godt i livet ?" og "Hvad er dårligt i livet". Begge spørgsmål er mindre tvetydige end det oprindelige spørgsmål.
Spørgsmål 2, 3 og 4 er gode nok.
En generel regel i forbindelse med spørgeskemaundersøgelse: Afsender og modtager skal have samme semantiske opfattelse af spørgsmålene. Ellers bliver det til noget rod :-)
PS: Der er nogle undertagelser (fx i psykologi) hvor man med vilje kan have tvetydige spørgsmål.
...............
Skriv et svar til: Gør øjeblikket væsentligt
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.