Engelsk
Engelsk oversættelse
Det er en opgave som jeg har oversættet fra dansk til engelsk, det vil være en stor hjælp hvis i kigger og retter på den :)
Øvelse 8
Kære Jane!
Jeg sidder og laver lektier, mens jeg lytter til noget fed musik i radioen. Min mor siger altid, at man ikke kan lave lektier og lytter til musik samtidig, men hun ved ikke, hvad hun taler om. I går havde jeg en fantastik oplevelse. Som du ved,arbejder jeg hver eftermiddag i en bagerbutik, og i går kom en af mine venner, Sarah, ind i butikken, mens jeg var ved at betjene en ældre dame. Damen blev meget vred, fordi jeg talte til Sarah, mens hun var ved at sige noget til mig."Unge mennesker nu om dage ved ikke, hvordan man opfører sig," sagde damen vredt. Mens damen ved at skælde os ud, kom bageren ind i butikken. Han kikkede på den vrede dame og spurgte, hvad der var sket.
Dette fik blot damen til at blive endnu mere vred, og mens jeg forsøgte at sige undskyld, råbte hun, at bageren var den mest uforskammede mand, hun nogensinde havde mødt, og at hun aldrig mere ville købe noget ishanes butik. Hun var helt rød i hovedet, og vi stod alle tre og spekulerede på, om hun ville eksplodere. Heldigvis styrtede hun ud af døren, før det kom så vidt, og det sidste vi så, var, at hun nærmest løb ned af gaden, mens hun forbandede bagere og unge mennesker. Efter den oplevelse kan du vel godt forstå, at jeg har brug for noget afslappende musik.
Øvelse. 8
Dear Jane!
I'm sitting and doing homework, While I'm listening to something bold Music on the radio. My mother always says that it is not possible to do homework and listen to music at the same time, but she doesn't know what she's talking about. Yesterday I had an amazing experience. As you know, I'm Working every afternoon in a Baker's shop, and yesterday one of my friends, Sarah, into the store while I Was about to serve an older Lady. The Lady Was very angry, because I spoke to Sarah while she was about to say something to me."Young People these days don't know to behave." Said the Lady angrily. While the Lady was about to scold us out, Baker came into the store. He was browsing at the angry Lady and asked what had happened.
This was just the Lady to become even more angry, and while I tried to apologize, she cried out that the bakery was the most brazen man she had ever met, and that she World never again buy anything in his shop. She was totally red in the head, and we Were all three and wondered if she would explode. Fortunately, she rushed out the door before it came so far, and the last thing we saw was that she practically ran down the street, while she cursed bakers and young People. After the experience, you can probably understand that I need something relaxing music.
Svar #1
21. februar 2015 af Stygotius (Slettet)
-Der er en hel del mærkelige og forkerte ord i teksten.
-Du bruger simpel tid og udvidet tid forkert.
-Du bruger store bogstaver på en underlig måde.
-Du skriver "store ", som er amerikansk, ikke engelsk.
-"browsing at the angry lady" ????
-"an older lady" - an elderly lady
-"she rushed out the door" er ikke engelsk, men amerikansk.
-Udtryk som "Jeg sidder og........." - "Jeg står og........." - "Jeg ligger og........" kan ikke oversættes direkte til engelsk.
- - -Der er imidlertid også noget som viser at du kan formulere dig på en ret naturlig måde på engelsk.
Svar #2
22. februar 2015 af awvi (Slettet)
Kan virkelig ikke finde ud af det
Svar #3
22. februar 2015 af Stygotius (Slettet)
Jeg har nu vist dig hvor der er fejl. Hvis du skal forstå noget af det hele, kan jeg da ikke bare rette fejlene for dig. Du må selv indse hvad der skal rettes og hvordan hvis du skal lære noget af det..
Udtrykkene "Jeg sidder og........." - "Jeg står og........." - "Jeg ligger og........" gengives blot med udvidet tid af hovedverbet på engelsk.
"ud ad døren" hedder "out the door" på amerikansk, men ikke på britisk engelsk.
Skriv et svar til: Engelsk oversættelse
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.