Musik

SRO - Musik analyse (Al' slags form for analyse)

18. marts 2015 af Wichmanda (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hey Folkens. Jeg skriver SRO lige fortiden, og har dermed to musikstykker der skal analyseres, jeg har skrevet lidt, jeg vil bare hører om der er en der gider at kigge på det engang, og rette det? :)
Det er lidt grov analyse indtil videre, de er bare til at komme igang på :)

_______________________________

Shu-bi-dua - Danmark

- Tonalitet: D-dur
- Taktart: 4/4 dele
- Ambitus: Når man læser noderne, kan man se at ambitus er – Oktav + en sekund (Dybt 'a' og højt 'h'). Hører man efter i musikken, er ambitussen større, først ved guitarsoloens start, og så ved det sidste omkvæds: 'STED at være' – hvor Michael Bundesen (Forsanger i shu-bi-dua) hæver stemmen, og ligger tryk på.

Musikstykket går i D-dur og bruger også G-dur og A-dur, den skifter også til at gå i mol, og bruger samtlige paralleler i sangen: e-mol, h-mol og fis-mol.
Noderne går også ind og tager fat i E-mol(.?.)
Der er to faste krydser som fortegn på nodearket og de står ud for: f og e.
Shu-Bi-Duas Danmark er et pop nummer med trommer, bas, guitar og vokaler.

* Versene er delt i 5 perioder ud fra noderne som er tillagt som bilag.
- Første periode er der 3 hele takter, periode to er der 3 hele takter, i periode 3 der også 3 hele takter. I periode 4, er der 1 hel takt, også kommer den over i omkvæd.
* Omkvædene er delt i 4 perioder med henholdvis 2 og 4 takter i hver ud fra noderne som er tillagt som billag.
- Første periode af omkvædet er opdelt i 2 takter. 2 periode er opdelt i 4 perioder, og 3 periode er opdelt i 4 takter.

Gnags - Danmark

- Tonalitet: C-mol
- Taktart: 4/4 dele
- Ambitus: Oktav + en ren kvart (Dybt h og højt e)

Gnags "Danmark" er pop, men mere funket end Shu-Bi-Duas "Danmark".
Musikstykket går i C-mol, men bruger også E-mol, H-dur, G-dur og Fis-mol.


Svar #1
18. marts 2015 af Wichmanda (Slettet)

Jeg kan ikke vedlægge bilagene til jer, da de ikke er blevet lagt elektronisk endnu. Vi har kun fået dem i papirs form..

tak på forhånd :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. april 2015 af pellele (Slettet)

Er den afleveret?


Svar #3
05. april 2015 af Wichmanda (Slettet)

Ja den er afleveret :)
Men du må stadog gerne give mig et svar, så jeg kan se hvad jeg skal gøre rigtigt til min næate opgave :)

Skriv et svar til: SRO - Musik analyse (Al' slags form for analyse)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.