Matematik
Integral regning stamfunktioner
Er gået i stå med denne opgave:'
Vis, at F(x)=4/3xkvadratrodx-1/3x^2 er en stamfunktion til f(x)=2kvadratrodx-2/3x.
angiv derefter mindst to andre stamfunktioner til f.
vi i klassen er lige statet med integral så vil meget gerne have hjælp til denne opgave, tak på forhånd.
Svar #3
12. april 2015 af ryaan (Slettet)
tror det nemmer med billede
Svar #4
er i gang med at regne på det men kan ikke få det til at passe? kan du evt hjælpe? tak på forhånd
Svar #5
12. april 2015 af peter lind
Du skal stadig differentiere F(x), Til det skal du bruge at x*kvrod(x) = x*x½ = x3/2
Svar #6
Det er det jeg prøver at fortælle dig, kan ikke få det til at give mening, vil du evt prøve at vise hvordan det skal gøres er ikke så skarp til integral?
Svar #9
har fået af vide at jeg skal benytte mig af produktreglen men det ka jeg ikke finde ud af
Svar #10
12. april 2015 af peter lind
F(x) = 4*x3/2 -x2/3 du skal bruge at (xn)' = n*xn-1 her med n henholdsvis 3/2 og 2
Svar #11
Jeg må desværre fortælle dig at toget er kørt fra mig, forstår virkelig ikke hvordan det skal gøres har genrelt nemt ved mat men lige disse typer af opgaver falder jeg i fælden i. Please vil du ikke nog regne det for mig og fortælle mig undervejs hvad du laver? har en del andre opgaver hængerne som jeg også skal løses, men har siddet med denne i over en time
Skriv et svar til: Integral regning stamfunktioner
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.