LaTeX

index

28. april 2015 af camilla_jensen (Slettet)

Hej

Jeg vil gerne lave et index, men jeg kan ikke helt finde ud af det.

Jeg bruger memoir og har skrevet

\usepackage{makeidx}
\makeindex
 

i min preamble.

I selve teksten står der:

\index{hej}

og til sidst

\printindex.

Når jeg compiler får jeg ingen fejlmeddelelse, men jeg får heller ikke noget index. Hvad skal jeg gøre?

Mvh

Camilla


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. april 2015 af daleif (Slettet)

Du skal køre et eksternt program, som fx skal sørge for at samle alle de steder der står 'hej'

Du burde have en knap der hedder 'makeindex' i din editor.

Præcist hvorfor ønsker du et index? Det er normalt noget de færreste studerende får brug for.


Svar #2
28. april 2015 af camilla_jensen (Slettet)

Det var egentlig bare for at lære at gøre det i forbindelse med specialeskrivning - men du har nok ret i, at det ikke er nødvendigt :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. april 2015 af daleif (Slettet)

Det er de færreste som bruger det til specialer. Det er naturligvis op til en selv. Men det er ikke noget krav. Jeg ville hellere bruge tiden på at optimere andre dele af specialet end at sidde og lege med et index som måske aldrig bliver brugt.


Svar #4
28. april 2015 af camilla_jensen (Slettet)

Så tror jeg bare jeg dropper det :)

Jeg bøvler faktisk med litteraturlisten, for jeg kan ikke finde en passende style. Måske du kan hjælpe mig? Jeg vil gerne have noget lignende

Efternavn, Fornavn. (årstal): titel. Journal. Volume, pages.


Brugbart svar (0)

Svar #5
28. april 2015 af daleif (Slettet)

Dansk eller engelsk?

Jeg vil nok anbefale at du tager et kig på biblatex. Det er meget nyt, men output stilen er noget nemmere at styre end bibtex.

ønsker man hjælp til det, er det nok en god i at spørge på tex.stackexchange.com end her.


Svar #6
28. april 2015 af camilla_jensen (Slettet)

Det er på engelsk.

Jeg skal nok lige prøve at kigge på det :) Tak


Brugbart svar (0)

Svar #7
28. april 2015 af daleif (Slettet)

Man skal så lige være opmærksom på at man bør anvende programmet biber i stedet for bibtex, så det skal man lige fortælle sin editor.


Skriv et svar til: index

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.