Matematik

Sandsynlighedsberegning

09. juni 2015 af uopnålig (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej :)

Har et problem ved at bregen sandsynligheden i hele  opgave 2, er i tvivl om den er hypergeometrisk eller hvordan jeg ellers skal beregne sandynsligheden i opgave 

Tak på forhånd, filen er vedhæftet worddoc. 

Brugbart svar (0)

Svar #1
09. juni 2015 af peter lind

For at tage den første. Der udtages 3 af delingerne ud af 350. Dette kan gøres på K350,3 måder. Den gunstige er at den ene er Camilles. de 2 andre kan være hvilkensomhelst af de andre

Brugbart svar (0)

Svar #2
09. juni 2015 af Soeffi

Svar #3
09. juni 2015 af uopnålig (Slettet)

Når jeg skal beregn den forventede gevinst, når der er 500 delinger og hun deler 5 opslag.. hvordan gør jeg det så ? er det bare de 500 kr ?

Og tak for hjælpen! 

Brugbart svar (0)

Svar #4

Antal mulige udfald er nu K500,3 idet der nu vælges 3 ud af 500. Sandsynligheden for at Camille vinder findes nemmest som 1 -sandsynligheden for at hun ikke vinder. Antal muligheder for ikke at vinde er K495,3

Svar #5

Forstår ikke hvad gevinsten er ??

Brugbart svar (0)

Svar #6

Det er ikke gevinsten, der spørges om. Den kendes ikke. Der spørges om forventet gevinst. Den er P(1 gevinst)*1+P(2 gevinster)*2 + ( P(3 gevinster)+P(4 gevinster)+P(5 gevinster)*3

Svar #7

1000 tak for hjælpen, hvordan er du fundet frem til formlen til at beregne stykket ? for jeg kan ikke finde det i mine bøger ... og har en eksamen i morgen .. beregner en eksamen fra sidste år, så jeg ved hvad jeg kan komme ud for. 

Men tak!!!

Brugbart svar (0)

Svar #8

Generelt er forventede værdi ∑f(xi)*p(xi). Hvis du har fået sådan en opgave må det også stå i din bog

Svar #9

Som hører under Hypergeomitrisk fordeling ? 

Svar #10

ifølge den formle, hvordan skriver man så opgaven op ?:)

Brugbart svar (0)

Svar #11
09. juni 2015 af Soeffi

#9 Som hører under Hypergeomitrisk fordeling ? 
#8 Generelt er forventede værdi ∑f(xi)*p(xi).

Sandsynligheden p(xi) i formlen følger en hypergeometrisk fordeling i dette tilfælde.

Svar #12

Okay, men forstår ikke hvordan man skriver det ind i formlen, for at få det du siger ? 

eller er det bare mig, den er galt med. 

Skriv et svar til: Sandsynlighedsberegning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.