Dansk

Annotation -

08. september 2015 af robinhooo (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

hej,,

hvad betyder annotation? kan ikke finde det rette, 

min lærer bad mig om at lave annotation ud fra 25 sætninger, udvalgt fra en børnebog?

Brugbart svar (0)

Svar #1
08. september 2015 af hesch (Slettet)

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=annotere

Som skrevet: Sjældent anvendt.

Dog mener jeg at ordet anvendes som en matematisk term.

Men det har jo ikke meget med børnebøger at gøre.

Brugbart svar (0)

Svar #2
08. september 2015 af hesch (Slettet)

Hov, nu kan jeg huske hvor jeg kender det fra:

Hvis man udvikler et diagram ( elektronik ) på en PC, kan man få programmet til at generere en annotations fil, der oplister en sammenhæng mellem fx en modstand i diagrammet ( placeringen af denne ) og dens navn.

Retter man i diagrammet og måske ændrer en modstandstype, vil modstanden få navnet  R?. Laver man nu en "backannotation", klør PC'en sig lidt i håret, og retter navnet til det oprindelige navn, fx R98, ud fra annotationsfilen.

Det har heller ikke noget med børnebøger at gøre.

Svar #3
08. september 2015 af robinhooo (Slettet)

det du siger tror jeg ikke har noget med det jeg søger efter hehe .) men tak for hjælpen alligevel.

det er inden for et fag der hedder grammatisk viden. så det har noget med sprog, analysemodeller osv at gøre. ka bare ikke finde noget på nettet

Brugbart svar (1)

Svar #4
08. september 2015 af Stats

Det er bare kommentarer/bemærkninger.

Prøv at spørge din lærer, om han får større nosser, ved at prøve at dominere dig.

(lige som min lærer der prøver at dominere over for min klasse, ved at anvende ordet Acetylsalicylsyre <-- eller hvad det nu hedder.. Hvorfor anvende dette ord, når det er så fagspecifikt, og han underviser på hhx? Selvfølgelig er der ingen der spørger hen til det, og såfremt, så kløjs manden i, at han ikke kunne huske om det var ibuprofen eller acetylsalicylsyrer der var det aktive stof... Føj for en dum lærer)

- - -

Mvh Dennis Svensson

Brugbart svar (0)

Svar #5
08. september 2015 af Stygotius (Slettet)

"annotere" betyder det som ordet siger.  "ad" = til, dvs. at annotere betyder at føje noter til f.eks. en tekst, -at kommentere noget. 

Der er vist nogen som blander noget sammen her.

"Ibuprofen" (lige som "Ipren") er et kommercielt  produktnavn. "acetylsalicylsyre" er det kemiske navn på en syre, -en syre som ikke har noget andet navn, og der er ingen anden måde at betegne den på.

Der ligger således ingen holdning bag det at bruge ordet...

Skriv et svar til: Annotation -

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.