Debat

Mobning på gymnasiet??

22. september 2015 af ZeFreller (Slettet)
Det er helt utrloigt, men jeg føler mig decideret mobbet af tre andre personer i min klasse, som jeg oven i købet plejer at gå med.

Jeg fatter stadig ikke hvordan pokker folk på gymnasiet kan finde på sådan noget. Nu skal det da også siges at de er 15-16 år, og jeg er 17 (vi går i 1. g). Vi var alle fire blevet meget gode venner, og begyndt at spille lidt computer sammen i vores fritid, men på et tidspunkt startede én af dem at nedgøre mig, eller ydmyge mig over for de andre.

Jeg har haft lyst til at hive fat i ham, og spørge hvad pokker der løber gennem hovedet på ham, men nu er jeg ikke den type. Alt jeg siger, og specielt spørger om bliver nedgjort, som om alle burde vide det. Og uha, uha hvor skal gymnasiet tages seriøst siger den ene altid, også selvom jeg bare laver lidt humoristiske indslag meget sjældent for at pifte stemningen op. Det er jeg så stoppet mere eller mindre med nu. Det er foruden noget, rent ud sagt, bullshit han kommer med, siden jeg altid er den der laver mest i gruppearbejde, og er mest seriøs når der skal være seriøst.

Nu har jeg en teori om hvorfor det her er startet, og det kan kun være fordi, at jeg generelt er en venlig person, og den ene har set min venlighed overfor en pige jeg sidder overfor som flirt, og ikke bare ren og skær venlighed. Da jeg opdagede at han var lun på hende, stoppede jeg lidt ligesom med at være normalt venlig overfor hende, og det er som om han ikke forstår det.


Det blev lidt en længere tekst, men hvor er jeg dog forarget over for deres opførsel.


PS, jeg går i seng nu, så hvis nogen svarer går der nok noget tid før jeg ser det :)

Brugbart svar (1)

Svar #1
22. september 2015 af CULPØS (Slettet)

Stil dig selv spørgsmålet: Er de virkelig mine venner?

Og nej det er ikke okay........
- prøv at snak med dem... Sig til dem at du finder det irriterende og lidt sårende. Hvis de så bliver ved, så må du kontakte din lærer.


Svar #2
23. september 2015 af ZeFreller (Slettet)

#1
Stil dig selv spørgsmålet: Er de virkelig mine venner?

Og nej det er ikke okay........
- prøv at snak med dem... Sig til dem at du finder det irriterende og lidt sårende. Hvis de så bliver ved, så må du kontakte din lærer.


Jeg har tænkt over det med om de er mine venner, og alligevel er det svært at lade vær med at være sammen med dem, siden jeg sidder i gruppe med dem. Det kan være ret svært bare lige at skifte vennekreds, og skride fra de andre, men det er nok det jeg gør.

Det er nok også en fin idé at snakke med dem om det, men svaret jeg får bliver nok et eller andet flabet med, ej stop dig selv, som den ene virkelig kan fyre af.

Brugbart svar (1)

Svar #3
23. september 2015 af Lapendio

Drop dem og få dig nogle rigtige venner! 

Lad være med at være så flink overfor 'din flirt'. Hvis hun fore eksempel spørger om hun må få noget i kantinen, kan du spørge (mest for sjovs skyld) hvad du så får igen. Se hendes reaktion. Hvis hun derefter synes at du er besynderlig på grund af det, så glem hende og kom videre. Det samme gælder for dine 'venner'. Hvis ikke de kan forstå det, så glem dem, kom videre og få dig nogle rigtige venner.


Brugbart svar (0)

Svar #4
23. september 2015 af CULPØS (Slettet)

#2

Jeg ville hellere være "alene" end at være omgivet af falske venner. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
23. september 2015 af Stygotius

Hvis du holder på md at være venlig over for nogen i klassen fordi et par andre siger det, er du ikke rigtig klog.


Brugbart svar (2)

Svar #6
23. september 2015 af snylt (Slettet)

#4 Enig.

Hvis disse 'venner' ikke kan respektere dig, som du er, så må du prøve at finde andre venner at omgive dig med. Kan du ikke det, så tag en snak med dem (det burde du måske allerede) og spørge om, hvad det hele egentlig går ud på. Prøv at sige det på en sjov-måde. For eksempel kan du, når i sidder sammen i pausen, spørge: "Hey, drenge, hvad hedder det, (sig så noget her og afvent reaktionen) hvis han siger "Stop dig selv" så tag snakken op ved at sige "Ehm, slap af, hvad mener du, hvorfor er du altid så muggen (evt. grin lidt her) og afvent svaret.


Brugbart svar (0)

Svar #7
23. september 2015 af Stygotius

ad # 5

Der skulle selvfølgelig stå "Hvis du holder op med at være venlig..........."


Brugbart svar (3)

Svar #8
23. september 2015 af snylt (Slettet)

#7 Synes, at der sniger nogle stavefejl frem hos dig her for tiden - karma?


Brugbart svar (0)

Svar #9
23. september 2015 af Stygotius

Har du nogensinde hørt om forskellen på stavefejl og slåfejl ????????????????????????????

Næh, det tænkte jeg nok.


Brugbart svar (1)

Svar #10
23. september 2015 af snylt (Slettet)

Ja, det er en slåfejl, men det ændrer jo ikke det faktum, at det er en stavefejl, da ordet ikke kan slås op i ordbogen.


Brugbart svar (0)

Svar #11
23. september 2015 af Stygotius

Det er nonsens. En slåfejl er ingen stavefejl.

En stavefejl skyldes manglende viden. En slåfejl skyldes for mange tommelfingre.


Brugbart svar (0)

Svar #12
24. september 2015 af snylt (Slettet)

Nej, det er sandelig ikke nonsens. 

Jeg anerkender, at det er en slåfejl - selvom du ikke kan bevise det - men det skal stadigvæk betegnes, som en stavefejl, da der er skrevet "fejl i den måde som et ord er stavet på" (Markeret = ordnets forklaring).


Brugbart svar (0)

Svar #13
24. september 2015 af Stygotius

Helft mir, Ihr Götter !!!


Svar #14
24. september 2015 af ZeFreller (Slettet)

#3

Drop dem og få dig nogle rigtige venner! 

Lad være med at være så flink overfor 'din flirt'. Hvis hun fore eksempel spørger om hun må få noget i kantinen, kan du spørge (mest for sjovs skyld) hvad du så får igen. Se hendes reaktion. Hvis hun derefter synes at du er besynderlig på grund af det, så glem hende og kom videre. Det samme gælder for dine 'venner'. Hvis ikke de kan forstå det, så glem dem, kom videre og få dig nogle rigtige venner.

Det var nu ikke min flirt, men den anden persons. Det var derfor jeg mente at det hele nok startede, siden jeg bare var almindeligt venlig mod hende, ligesom alle andre.


Svar #15
24. september 2015 af ZeFreller (Slettet)

Jeg dropper så at være sammen med dem, siden de alligevel er begyndt at distancere sig fra mig. Heldigvis for mig, kan jeg bare køre lidt videre med at gå lidt for mig selv (siden vi er den klasse med mindst drenge, og der er kraft edme mange piger) indtil jeg har muligheden for at skifte linje.

Det er heller ikke værre end det nu ser ud til, da jeg allerede efter et par dage vidste at den linje jeg er på, var for kedelig. Så er det bare at holde ud til December.

Tak for svarene folkens, også selvom enkelte af jer skændtes lidt ;)


Brugbart svar (0)

Svar #16
24. september 2015 af Lapendio

#14

Ok, det misforstod jeg.

Men jeg håber du har fanget min pointe. Jeg er glad for at læse dit svar i #15 om, at du skifter studieretning og dropper idioterne. 


Skriv et svar til: Mobning på gymnasiet??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.