Studér i udlandet

Universitet i udlandet

27. oktober 2015 af a97v (Slettet)

Hej alle

Jeg er i gang med 2.g på STX og har en drøm om at komme til udlandet og studere umiddelbart efter gymnasiet i ét semester. Jeg har undersøgt en masse hjemmesider og jeg har på fornemmelsen at det er nemmere, hvis jeg starter på et universitet i Danmark og rejser ud i et senere semester. Er der nogen der har efaring med at starte sin videregående uddannelse i udlandet og færdiggøre den Danmark eller evt. tage første semester i Danmark eller rejse ud i 2. semester? Jeg har selv kigget på Finland, England og Skotland som interessante destinationer. Hvad jeg vil læse har jeg ikke lagt mig helt fast på, men noget med økonomi og handel. Håber der er nogen der ligger inde med nogle erfaringer der er brugbare. Forsat god aften


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. oktober 2015 af Moderatoren

Det er ofte muligt at komme på udveksling, når man studerer. Information om dette kan du sikkert finde hos det studie, som du gerne vil læse.

Læs fx. om udveksling på medicin hos AU her


Brugbart svar (0)

Svar #2
31. oktober 2015 af adsafadfdsafdasf

Prøv www.dsabroad.dk


Brugbart svar (0)

Svar #3
31. oktober 2015 af robertoca

Ja, det kan godt lade sig gøre, men det er bøvlet. Du skal først være optaget på en dansk uddannelse og derefter skal du søge om at meritoverføre dine tilvalgsfage du har tænkt dig at følge i udlandet. Det er som regel et års ophold.


Brugbart svar (0)

Svar #4
31. oktober 2015 af robertoca

Dine tilvalgsfag skal være godkendt, før du kan tage afsted.


Skriv et svar til: Universitet i udlandet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.