Debat

Medicinstudiet - SDU eller KU?

19. december 2015 af B96 (Slettet)

Godaften :) 

Jeg går som mange andre med drømmen om at læse medicin. Er på tredje år på HTX nu, og siden jeg ligger rimelig lunt i svinget, så prøver jeg at blive afklaret med, hvor det ville være bedst at studere, hvis jeg får muligheden. Jeg har været i studiepraktik på medicin på SDU, og har været til åbent hus og SRP-øvelse på KU, men er stadig ikke afklaret. 

Ét er, at det er betydeligt billigere at bo i Odense, og at jeg med al sandsynlighed kan komme til at bo tættere på universitetet (eftersom jeg gerne vil have min hund med, men det er en helt anden historie). 

Jeg har forhørt mig lidt rundt omkring, og mit indtryk er, at uddanelsen er bedst i Aalborg, men bedre i Odense end i København. 

Jeg ved, at opbygningen af uddannelsen er forskellig, de har hyppigere eksaminer på SDU og tager ét "felt" af gangen. 

Det er vigtigt for mig, at uddannelsen er struktureret, og at der er god mulighed for udenlandsophold (på kandidaten). Er der nogen, der kan belyse andre forskelle mellem medicin på SDU og KU? Eller bare egen oplevelse af studiet et af disse steder. 

På forhånd tak. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. december 2015 af JulieW99

Min søster læste godt nok ikke medicin, men hun var utroligt glad for SDU. Kun positivt fra hendes side af. Under kandidaten(mener jeg nok), var hun et halvt år i Wien for at læse.

- - -

Vh Julie


Skriv et svar til: Medicinstudiet - SDU eller KU?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.