Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Afsætning A/Psykologi B - HASTER

26. februar 2016 af Nixer1996 (Slettet)

Hej allesammen :-)

Jeg er midt i SRP forløbet og syntes ikke det går så godt. Jeg er rigtig nervøs over denne her opgave fordi den tæller så meget som den gør på ens gennemsnit og jeg har desperat brug for en god karakter i SRP fordi mit gennemsnit er utroligt dårlig (mellem 02-4)

Jeg ville egentlig bare høre om der var nogle der ud fra min problemformulering ville skrive nogle ting jeg skal havde med i form af analyser og teorier for at få en bedre karakter :-)

Probleformulering:

Redegør for hvordan Starbucks markedsfører sine produkter og hvilken målgruppe de henvender sig til.

Analyser hvordan Starbucks' reklamering påvirker målgruppen købsadfærd ved brug af relevante psykologiske og afsætnings teorier.

Diskuter/Vurder det etisk forsvarlige i deres markedsføringsstrategi samt reklamering på baggrund af din analyse.

Håber der er nogle der har tips til at få skrevet den bedst mulige opgave! :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. februar 2016 af MaibritG

Hvad er dine egen bud på modeller eller teorier?

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
28. februar 2016 af Nixer1996 (Slettet)

I forhold til psykologi ville jeg bruge noget socialpsykologi og i forhold til afsætning ville jeg benytte segmentering, målgruppevalg, boston modellen, SWOT, de 4'er p'er og evt. Porters five forces, men er ikke sikker på den er så relevant. Jeg ved bare ikke om der er andre vigtige modeller eller nogen jeg skal bruge i stedet for dem jeg havde tænkt mig? 


Skriv et svar til: Afsætning A/Psykologi B - HASTER

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.