Engelsk

Engelsk

08. marts 2016 af heej293 (Slettet) - Niveau: 7. klasse

Hej jeg er en pige på 13 år, som går endnu i 7. klasse 

Jeg er netop ikke så god til engelsk ( Hvor jeg ikke kan snakke meget af sproget )

Jeg har tænkt mig at forbedre mig, men jeg ved netop ikke hvordan jeg skal. Jeg har læst at man kan forbedre sig ved at læse engelske bøger og filme, men jeg tænker at jeg ikke kan forbedre mig ved at læse bøger hvor jeg ikke forstår mange af ordene.

Jeg håber at i kan hjælpe mig, og venter på jeres gode råd :D

På forhånd :).


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. marts 2016 af Hjælpmig21

At læse engelske bøger når man ikke kan sproget kan være vanskeligt, det giver jeg dig ret i.

Den måde jeg forbedrede mig på, var bare at se en masse engelsk TV, som film og serier. 
Jeg havde dog danske undertekster på, da det hjælper på at fremme forståelsen. 
- Og hvis det er til ingen nytte, kan du altid benytte online kurser på internettet! 

~Hjælpmig21 
 


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. marts 2016 af studerendeyo (Slettet)

Selvom det er svært at forstå, så er det aller mest nyttige faktisk at lytte til sproget, så meget som muligt. Se eventuelt nogle film/serier som du kender i forvejen, og sæt engelsk undertekster på. Man kan hurtigt kæde nogle ord sammen med handlinger og toneleje. Derudover er der på de fleste folkeskoler (eller normale biblioteker) niveau-inddelte engelskbøger. Der kan man finde nogle tynde, overskuelige bøger, og så kan du jo bare vælge dem til et lidt lavere klassetrin. Og så skal man i øvrigt ikke være bange for, at tage noget ekstraundervisning. Aftenskole kan være rigtig hyggeligt - du kan jo eventuelt gøre det med en veninde :-)


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. marts 2016 af Stygotius

De  niveaudelte bøger der nævnes, kan lånes på de fleste biblioteker og er udgivet i en serie de hedder "Easy Readers. De findes i tre forskellige sværhedsgrader (800-1200-1500  ord) og på mange forskellige sprog, herunder engelsk. Spørg bibliotekaren.


Skriv et svar til: Engelsk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.