Matematik

Vektorregning

01. april 2016 af JaKoAndersen - Niveau: A-niveau

Hej folkens, jeg er fuldstændig ud af den med denne opgave der er vedhæftet. Det er desværre noget vi har haft for lidt om og jeg synes heller ikke jeg kunne hjælpe på Google... Jeg håber herinde kan hjælpe mig! 

Mange tak! 

Vedhæftet fil: Unavngivet.png

Brugbart svar (0)

Svar #1
01. april 2016 af mathon

a)

A_{par}=\begin{Vmatrix} 2 &-2 \\ 3&3 \end{Vmatrix}

Brugbart svar (0)

Svar #2
01. april 2016 af mathon

b)

\left | \overrightarrow{a} \right |^2=2^2+3^2=4+9=13

\overrightarrow{a}\cdot \overrightarrow{b}=\begin{pmatrix} 2\\3 \end{pmatrix}\cdot\begin{pmatrix} -2\\3 \end{pmatrix}=2\cdot (-2)+3^2=-4+9=5

\overrightarrow{b_a}=\frac{\overrightarrow{a}\cdot \overrightarrow{b}}{\left | \overrightarrow{a} \right |^2}\cdot \overrightarrow{a}=\frac{5}{13}\cdot \begin{pmatrix} 2\\3 \end{pmatrix}=\begin{pmatrix} \frac{10}{13}\\ \frac{15}{13} \end{pmatrix}

Brugbart svar (0)

Svar #3
01. april 2016 af mathon

Brugbart svar (0)

Svar #4
02. april 2016 af mathon

c)
                   \cos(60^ \circ)=\frac{\overrightarrow{a}\cdot \overrightarrow{b}}{\left | \overrightarrow{a} \right |\cdot \left | \overrightarrow{b} \right |}

\frac{1}{2}=\frac{\begin{pmatrix} t\\t+1 \end{pmatrix}\cdot\begin{pmatrix} -t\\t+1 \end{pmatrix}}{t^2+(t+1)^2}\, ...

Svar #5
02. april 2016 af JaKoAndersen

Tusind tak mathon! 

Skriv et svar til: Vektorregning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.