Generelt

Årskarakter

09. april 2016 af sern

Hej SP,

Jeg har her i 3.g kun fået 12 i mine stile i dansk. I 1.g og 2.g fik jeg udelukkende 10.

Desværre fik jeg 7 i min terminsprøve... Tror I, at der er en chance for, at jeg kan ende med 12 i årskarakter?

Jeg fik nemlig 12 i 2. standpunktskarakter. Jeg mangler stadig at aflevere en stil inden jeg afslutter 3.g. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
09. april 2016 af Skaljeglavedinelektier

Jeg tror kun, dette spørgsmål tjener et formål i forhold til at berolige dig. Uanset hvad vi tænker, er det din lærer, der har det endelige at sige.Tag en snak med din lærer, det nok det bedste at gøre. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. april 2016 af MaibritG

Årskaraktererne bygger jo på din performance på det tidspunkt, karakteren gives. Altså i slutningen af året. Så hvad du ellers har fået er (eller bør være) ret ligegyldigt. På samme tid tjener terminsprøven jo også den funktion, at din lærer kan vurdere dig i en "eksamens"situation hvor du er under tidspres og ikke har samme tid til at reflektere over opgaven (eller kan få hjælp af andre). Så det kan gå begge veje - og lad nu være med at plag din lærer for meget med dine bekrymringer.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #3
09. april 2016 af sern

Hej,

Tak for jeres svar - Jeg vil snakke med min lærer. 

Jeg har fuld forståelse for, at terminsprøvekarakteren vil have en afgørende rolle for årskarakteren, men da jeg altid har ligget højt karaktermæssigt, og har brugt så meget tid på at arbejde mig op på et 12-tal, vil jeg blive så skuffet med et 7- eller 10-tal i årskarakter. Til årsprøven i 2.g fik jeg 10 med pil op, så selv under tidspres, kan jeg godt præstere som jeg altid har gjort. Desværre var jeg uheldig denne gang, da jeg jo fik mit første 7-tal...   


Brugbart svar (0)

Svar #4
09. april 2016 af 123434

Din lærer vil nok kigge lidt på din terminsprøvekarakter, men selvfølgelig har han/hun jo set, hvad du har præsteret gennem året, og hvis du tilgengæld også er godt med mundtlig, så skal det nok ikke gå helt galt

10 eller 12 skal du nok få, og det er pisseflot. Fortsæt du bare med det gode arbejde 


Brugbart svar (0)

Svar #5
27. april 2016 af FransiscoMertens

Jeg vil inderligt sige, at terminsprøve vægter højest. Men mine lærere vil helt klart, give mig et solidt 10-tal, hvis jeg fik 7 til terminsprøve, men altid har fået 12. 

Det kan gå begge veje


Skriv et svar til: Årskarakter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.