Dansk

hjælp til perspektivering af frøkongen eller Jern-henrik

19. maj 2016 af Martin2433 - Niveau: 9. klasse

  jeg er ved at laver en synopsis til dansk.Jeg har valgt at laver om frøkongen eller Jernhenrik, men jeg har lidt svært ved at finde noget at  perspektiveringer det til. så jeg ville sætte stor pris på hvis der var nogle som vil hjælpe mig 


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. maj 2016 af kari2374 (Slettet)

hvad handler de om


Svar #2
08. juni 2016 af Martin2433

handler om en prinsesse som elsker at lege med sin guldkugle, men en dag ryger den ned i brønden. En lille ulækker frø kommer og spørger om den skal klatre ned og samle den op og prinsessen siger at det må den gerne gøre og den får alt hvad den ønsker, hvis den altså henter kuglen. Frøen henter kuglen, men prinsessen løber bare hjem og gemmer sig for den. Næste dag sidder prinsessen i spisesalen med sin mor og far, pludselig banker det på døren og en lille stemme siger "Luk op, lille prinsesse" Prinsessen gik hen for at se hvad eller hvem det var og hun åbner døren, men da hun ser det er frøen skynder hun sig bare at smække døren i og gå over på sin plads til sin mor og far, men faderen sad bare og kiggede på kongedatteren og spørger hvad hun er bange for og om der er en kæmpe der står der ude og vil tage hende, men hun siger at det bare er en væmmelig frø og at hun havde lovet at lege med den og holde af den. Imens de sidder og taler siger frøen uden for døren "Lille prinsesse luk døren op, jeg står herude og venter. Den løn, du loved ved brønden i går, kommer jeg nu og henter." Faderen siger hun skal lukke frøen ind og frøen begyndte og spise af kongedatterens tallerken og drikke af hendes glas. Da de havde spist blev frøen træt og sagde til prinsessen at hun skulle bære ham op i hendes seng. Da de lå i sengen fik prinsessen nok og kastede frøen med alle hendes kræfter mod muren og råbte "nu kan du vel få hvilet dig nok, din væmmelige frø." Men i stedet for en udsplattet frø stod der en kongesøn med kønne, gode øjne og så på hende.


Skriv et svar til: hjælp til perspektivering af frøkongen eller Jern-henrik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.