Idræt

Behandling af sportsskader

24. maj 2016 af CamillaRazz (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej studieportalen. Jeg skal lave et projekt inden for det område jeg gerne vil uddanne mig inden for, og jeg vil gerne arbejde med sportsskader. enten som erguterapeut eller fysioterapeut. 

Der findes sikkert mange andre områder man kan behandle sportsskader på, sådan noget som akupunktur og massage og sådan nogle ting. Men er der flere? Jeg har hørt at det tager rigtig lang tid at læse til skupunktør og massør, og at det kun tager 3 år at læse til erguterapeut og fysioterapeut, så det er også derfor at jeg har brugt meget tid på de 2 uddanelser.


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. maj 2016 af Traeningsguiden (Slettet)

Hej Camilla,

nu lavede jeg bare en hurtig søgning på Google og fandt aku-stikken. Inden for det behandlingsmæssige område, kan jeg se at aku-stikken også laver laserbehandling, hvilket lyder ret interessant? Så det tæller da op ift. akupunktur og deres behandlingsteknikker. Dog kender jeg et par stykker der er uddannet fysioterapeut, også inden for sportsverdenen, og det lyder ret spændende set fra mit perspektiv! De er helt tæt på sportstalenterne både når rampelyset er der og når de træner nede i en eller anden kælder :)

og for god ordens skyld, så staves det ergoterapeut :)

Jeg håber at du kan bruge svaret til noget?


Skriv et svar til: Behandling af sportsskader

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.