Matematik
Hjælp til lineær funktion
Hej
Er der nogle, der kan hjælpe med opgaven på vedhæftet fil?
Jeg er selv kommet frem til følgende,
a) 
b)?
y = 185
c)
x = 56
Er der nogle, der ved om en af mine løsninger er rigtige og hvis alle er forkert, hvordan skal de så regnes?
På forhånd tak.
Svar #5
15. september 2016 af annahansen2 (Slettet)
Er der nogle, der måske kan hjælpe med opgaven på vedhæftet fil. Det er omhandler også lineære funktioner
Jeg har løst opgave b, men mangler hjælp til opgave a og c.
På forhånd tak.
Svar #6
15. september 2016 af Skaljeglavedinelektier

a) b angiver trykket ved havets overflade. a angiver hvor meget trykket stiger med for hver meter, man dykker ned. Du skal bare sæt ord på i forhold til tallene.
c) Indsæt 510 på x's plads og udregn, hvad y bliver. Herefter trækker du trykket ved 500 meter fra trykket ved 510 meters dybde, herved får du, hvor meget trykket stiger.
Svar #7
15. september 2016 af StoreNord
a: 0,09599 svarer til grafens hældning og er et mål for hvor hurtigt trykket stiger med havdybden.
c: Hvor meget er trykket ved 510 meters dybde større end ved 500 meters dybde
Svar #8
16. september 2016 af annahansen2 (Slettet)
Det er sådan jeg har forsøgt at løse opgaven c: Er min løsninger rigtige, eller er der noget som jeg gør forkert?
Tryk ved en vanddybde på 500 meter:
Y = 48,995
Tryk ved en vanddybde på 510 meter:
=49,9549
Trykket stiger altså med: 
På forhånd tak.
Svar #9
16. september 2016 af Skaljeglavedinelektier
Det er korrekt løst. Du bør dog nok lave en opsamlende konklusion, hvor du skriver, at trykket stiger med 0,9599 atmosfærer, idet man dykker 10 meter længere ned
Skriv et svar til: Hjælp til lineær funktion
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.