Dansk

Læseprøve

03. november 2016 af mrs2f - Niveau: 9. klasse

Hej 

Jeg har meget svært ved at blive færdig med læseprøven til tiden, og få et godt karakter. Når det er på PC vi får den får jeg et 4 tal. I dag og for første gang fik vi prøven på papir, og desværre fik jeg 02. Jeg er meget ked af det og utilfreds med mit karakter, men jeg har prøvet den metode med at svare på spørgsmålene først, og derefter skimme hurtigt efter svaret, men den nytter ikke hos mig.

Jeg håber i kan rådgive og hjælpe mig på forhånd tak

Brugbart svar (1)

Svar #1
03. november 2016 af tyskeren11 (Slettet)

Pointen er jo, at du skal læse teksten for at kunne svare på spørgsmålene, så derfor holder din nye metode desværre ikke. Du kan eventuelt prøve at starte bagfra når du får prøven, så du starter med de sværeste opgaver først, og de lidt lettere til sidst.

Brugbart svar (1)

Svar #2
03. november 2016 af pink4lady

Det skal nok gå, jeg synes bare at du skal blive ved med at øve dig, så skal du nok komme langt. 

Du kunne evt også spørge din lære om nogle gamle eksamens opgaver i læsning, og så øve dig ud fra dem :-) 

Svar #3
03. november 2016 af mrs2f

Tusind tak skal i have. Det skal jeg nok prøve :-)

Brugbart svar (1)

Svar #4
03. november 2016 af Smut1

#0 Nu er det godt nok et stykke tid siden, at jeg har taget en læseprøve (fik altid gode karakterer), men jeg vil mene, at man skal skimme spørgsmålene først, så man ved, hvad man skal kigge efter i teksten, men ikke "svare på spørgsmålene først"!

Skriv et svar til: Læseprøve

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.