Dansk

Kommafejl?

10. december 2016 af MichaelContray - Niveau: 8. klasse

Hej

Jeg har skrevet en problemformulering, som handler om multiresistente bakterier

Jeg har prøvet selv at sætte kommaer som jeg tror er rigtigt. Spørgsmålet lyder på "Hvilke steder mangler jeg at sætte kommaer?".

Problemformuleringen:

I en tid, hvor vi som mennesker bliver ramt af flere og flere bakterielle sygdomme, hvilke problemer skaber det for os, og hvad kan vi gøre for at forhindre disse? Vi vil gennem denne opgave finde ud af, hvad multiresistente bakterier er. Vi vil dykke ned i emnet og finde ud af, hvilke problemer der er med disse bakterier, og hvilke konsekvenser det har for os mennesker. Vi vil se på udviklingen af bakterierne, og undersøge, hvordan problemet vil se ud i fremtiden. Derudover vil vi finde ud af, hvad vi kan gøre for at forhindre dette, og se på hvad forskningen gør for at forhindre den negative fremgang for de multiresistente bakterier.

Tak på forhånd :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
10. december 2016 af Smut1

Hej. Jeg har rettet kommaerne i teksten, som jeg ville sætte dem. Derudover har jeg rettet nogle af dine formuleringer og skrevet et par kommentarer til specifikke steder teksten, som jeg havde svært ved at forstå.

I en tid hvor vi som mennesker bliver ramt af flere og flere bakterielle sygdomme, (vil vi gerne undersøge,) hvilke problemer det skaber for os, og hvad vi kan gøre for at forhindre disse? Vi vil i denne opgave finde ud af, hvad multiresistente bakterier er. Vi vil dykke ned i emnet og finde ud af, hvilke problemer der er med disse bakterier, og hvilke konsekvenser det har for os mennesker. Vi vil se på udviklingen af bakterierne og undersøge, hvordan problemet vil se ud i fremtiden. Derudover vil vi finde ud af, hvad vi kan gøre for at forhindre dette ved at…

(”hvilket problemer skaber… ,” hvad for os)

I skal ikke skrive, at i vil dykke ned i emnet. Det giver sig selv.

(Vi vil se på udviklingen af bakterierne…) vil i lave et socialpsykologisk spørgeskema  

(hvad vi kan gøre for at forhindre dette…)  Hvad fører ”dette” tilbage til?


Brugbart svar (0)

Svar #2
10. december 2016 af Stygotius

Du bliver da nødt til at skrive om de ønsker at brge startkomma eller ikke. Ellers  kan man da ikke hjælpe dig.


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. december 2016 af Stygotius

Det har ikke noget med en "problemformulering" at gøre. Det er en (overflødig) beretning om hvad man har tænkt sig at gøre. Enhver kan jo selv læse  hvad I skriver 

Prøv:

"Eftersom flere og flere mennesker bliver ramt af bakterielle sygdomme, skal det undersøges hvilke problemer det skaber, og hvad man kan gøre for at forhindre det, herunder bestemme hvad mulltiresistente bakterier helt præcist er. Desuden vil problemets omfang i fremtiden og forsknngens muligheder på dette felt blive undersøgt."


Brugbart svar (0)

Svar #4
16. december 2016 af jp0000

Hej MichaelContray.

Husk, at du (helst) skal opbygge din opgave efter de taksonomiske niveauer (redegørende, analyserende og diskuterende). Søg på Blooms taksonomi.

Pas på ikke blot at redegøre.

Pas i øvrigt på ikke at skrive for kludret.


Skriv et svar til: Kommafejl?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.