Dansk

HJÆLP!!!!

17. december 2016 af nadinhamza (Slettet) - Niveau: 8. klasse

hejsa :) jeg har været meget rundt på nettet og søgt på hvordan man ligesom skriver et læserbrev. Jeg kan ikke komme frem til det rigitge svar, så håber jeg får noget hjælp herfra. 

skal man skrive det på denne måde: "kære politiken, jeg er enig i hvad i skriver, det unges sprogbrug er et problem, men det er dog ikke alt i skriver, jeg er enig i...."

eller denne måde: "kære politiken, de unges talemåde er idag meget barsk iforhold til hvad der har været med tiden. mange unge bruger ofte ordet 'fuck' i en sætning..."

HJÆLP 


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. december 2016 af Smut1

Jeg synes, at nummer to er bedst, da sætningen "(...) det er dog ikke alt i skriver, jeg er enig i...", virker overfladisk." Jeg forstår, at der er tale om en indledning, som skal fange læseren, men problemet er netop, at det ikke er særligt fængslende.                                                                                                                                                                     

"Kære læsere

De unges talemåde er i dag meget barsk sammenlignet med, hvad den tidligere har været. Mange unge bruger ofte ordet 'fuck' i en sætning..." Hvis du vælger nummer to, så skal du selvfølgelig også komme med eksempler på, hvordan unges sprogbrug har været tidligere.


Svar #2
18. december 2016 af nadinhamza (Slettet)

Tusind tak for din hjælp :) men kunne du give et eksempel på hvordan indledningen kunne være? Og hvor jeg skal skrive den? Atså under overskriften eller?

Brugbart svar (0)

Svar #3
18. december 2016 af exatb

Den første er klart den bedste, fordi du starter med at begrunde hvorfor du skriver læserbrevet, og hvad man indholdsmæssigt kan forvente sig af brevet. Det er bestemt ikke overfladisk at erklære sig uenig med nogen.


Svar #4
18. december 2016 af nadinhamza (Slettet)

Nu spørg jeg heller ikke rigtig om hvilken der er bedst. Jeg spørg om hvilke af de måder man skal skrive det på

Skriv et svar til: HJÆLP!!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.