Dansk

terror

24. januar 2017 af lubilu (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej! Jeg sidder og studerer terror i sammenhæng af en projektopgave, og vil høre om nogen kunne omformulere dette, da jeg ærligt ikke konkret forstår, hvad der menes i det her afsnit?

"Terroren er et forhandlingsoplæg, der sigter mod at få et antal veldefinerede krav opfyldt. Som modsætning hertil peges der på, at navnlig de religiøse gruppers mål er abstrakte, og at formålet med terroren ikke er gennemførelse af konkrete opnåelige krav, men mere har apokalyptisk eller messiansk karakter; det gælder om at slå så mange ihjel som muligt og skabe frygt."

Mange tak på forhånd!

Brugbart svar (0)

Svar #1
24. januar 2017 af Justitia

Forfatteren beskriver, hvad formålet med terror er.

Først skriver vedkommende, at terroren bruges som et middel til at få sin vilje igennem. Dernæst påpeger vedkommende et andet formål med terroren. 

Svar #2
24. januar 2017 af lubilu (Slettet)

Tusind tak for så hurtigt svar. Det lyder til, at du forstår det, så kan du muligvis uddybe noget mere? Jeg forstår stadig ikke konkret hvad der menes med sætningerne.

Brugbart svar (0)

Svar #3

Okay, jeg prøver at stille det meget simpelt op.

1) Terror bliver brugt som et middel til at få sin vilje/forlangte krav opfyldt. - "Terroren er et forhandlingsoplæg, der sigter mod at få et antal veldefinerede krav opfyldt"

2) I modsætning til dette (ovennævnte) findes der religiøse grupper, hvor terroren ikke bruges til at få konkrete krav gennemført, men derimod ønsket om "at slå så mange ihjel som muligt og skabe frygt".

Forfatteren beskriver altså to formål med terroren. 

Svar #4

TUSIND TAK. Nu er det langt mere forståeligt!!!

Brugbart svar (0)

Svar #5

Det var så lidt. Hvis du mangler hjælp i fremtiden, så kan du bare kontakte mig på Studieportalen eller Skype. 

Svar #6

Mange tak! Det vil jeg helt klart gøre! :-)

Skriv et svar til: terror

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.