Matematik

Vektorfunktioner.

07. maj 2017 af qwertyuiopa (Slettet) - Niveau: A-niveau

Nogen der kan hjælpe med opgave 525 i tekniskmatematik? (Vil vide hvordan man regner det, ikke bare facit).

Jeg har løst ogpgave A og B, men C og D sidder jeg fast med.

Brugbart svar (0)

Svar #1
07. maj 2017 af SuneChr

c)

\overrightarrow{OP_{t}}=\binom{x(t)}{y(t)}           Skæring med x-aksen:   Løs  y(t) =  0  og indsæt t i x(t)
                                       Skæring med y-aksen:   Løs  x(t) =  0  og indsæt t i y(t)

d)

Find t for   \textup{maks}\left | \overrightarrow{OP_{t}}^{\, '} \right |    og indsæt t i \overrightarrow{OP}_{t} 

Svar #2
07. maj 2017 af qwertyuiopa (Slettet)

Hvordan finder jeg Maks IOPtI ?

Brugbart svar (0)

Svar #3
07. maj 2017 af Soeffi

#0. 

Vedhæftet fil:1754213.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #4
07. maj 2017 af fosfor (Slettet)

hastigheden er

\sqrt{x'(t)^2+y'(t)^2}=3 \sqrt{5-4 \cos (7 t)}

hvis maxima er de samme som minima for cos(7t)

husk \cos(a+b) = \cos(a)\cos(b)-\sin(a)\sin(b)

dvs. \cos(7t) = \cos(t)\cos(6t)-\sin(t)\sin(6t)

Brugbart svar (0)

Svar #5
07. maj 2017 af SuneChr

#  4
Hastigheden er OPt'
Farten er |OPt'| 

Svar #6
07. maj 2017 af qwertyuiopa (Slettet)

c)

\overrightarrow{OP_{t}}=\binom{x(t)}{y(t)}           Skæring med x-aksen:   Løs  y(t) =  0  og indsæt t i x(t)
                                       Skæring med y-aksen:   Løs  x(t) =  0  og indsæt t i y(t)

d)

Find t for   \textup{maks}\left | \overrightarrow{OP_{t}}^{\, '} \right |    og indsæt t i \overrightarrow{OP}_{t} 

Når jeg prøver at finde skæringen med akserne på den måde, finder jeg ikke alle skæringer men blot 2. Ud fra min skitsering kan jeg se den også skære i 2.5, og minus 2.

Skriv et svar til: Vektorfunktioner.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.