Studievalg og videregående studie

Hvordan udregnes Kvote 2 gennemsnit?

20. august 2017 af ntg16 (Slettet)

Hej :) 

Jeg har i år tænkt mig at søge ind på et studie gennem kvote 2, og undrede mig over hvordan man egentlig beregner sit kvote 2 gennemsnit. Jeg er igang med at tage nogle GS kurser, og ved at man ikke får nogen "årskarakter" og at det derfor kun er eksamenskarakteren der kommer til at have en betydning for mit K2 gennemsnit. Men hvad med de (studierelevante) fag jeg færdiggjorde på gymnasiet? Er det så også kun min eksamenskarakter der benyttes til udregning af mit gennemsnit eller er det også mine årskarakter? 

Håber der er nogen der kan hjælpe :) 
 


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. august 2017 af JulieW99

Der er ikke gennemsnit ved kvote 2 som sådan :)

Jeg vil gætte på at de både ser på årskarakterer og eksamenskarakterer på kvote 2. Jeg tror heller ikke at fagene tæller på den der spøjse måde, som det går i kvote 1. Derudover ser de ikke kun på faggennemsnittet.

Det bedste du kan gøre er nok at snakke med din studievejleder eller ringe til studievejledningen på det universitet du vil søge ind på.

- - -

Vh Julie


Svar #2
20. august 2017 af ntg16 (Slettet)

Det vil jeg gøre :) Tak for hjælpen 


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. august 2017 af guzbak

Der er ikke noget "kvote 2 gennemsnit", men fx kan nogle universiteter vægte at du har fået gode karakterer i specifikke fag, som er adgangskrav for studiet. Søg på universiteternes hjemmeside vedrørende dette.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Hvordan udregnes Kvote 2 gennemsnit?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.