Studiejob

Jobansøgning, 15-årig

15. oktober 2017 af Cathriinenielsen (Slettet)

Hej! 
Jeg vil rigtig gerne finde et "ungdoms job", men har ingen andelse om hvordan jeg skiver en ansøgning som er dedikeret til en bager eller noget ligne. Jeg er 15 år gammel og har virkelig brug for et arbejde!
Håber der er nogen der kan hjælpe mig... 


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. oktober 2017 af Eksperimentalfysikeren

Du skal skrive

1. Hvem du er (f.eks. "Chatriinenielsen, Elevvej 7..", hvad der nu er det rigtige)

2. Hvem du søger arbejde hos f.eks.:" Til Bagemester Pedersen, Rosengade 13...", (Han bor der ikke mere)

3. Hvilket arbejde, du søger

4. Hvilke kvalifikationer du har. Hvis du er god til et fremmedsprog og det ser ud til, at han får udenlandske kunder, kan det være en fordel at nævne det.

5. Noget, der betyder det samme som: "Jeg åber at høre fra dig".

6. Husk : Venlig hilsen eller tilsvarende.

7. En liste over dine data, kaldet et corikulum vitæ. Brug endelig forkortelsen CV, da der er mange der har lange søforklaringer om vitæ eller vitae. Der er ingen grund til at give sig selv problemer med det.

I CV'et skal du skrive

1. Fuldt navn, ent. med mellemnavne forkortede.

2. Adresse

3. Telefonnummer

4. E-mail, hvis du en

5. Hvor langt, du er med skolen, og evtuelle specielle færdigheder, der kan være interessante for arbejdet. I gamle dage var det helt nødvendigt at komme ind på regnefærdigheder her, da man gerne skulle kunne lægge tallene sammen i en regning. Hvis du er god til hovedregning, kan du nævne det, men i dag klares det meste jo af kasseapparatet.


Brugbart svar (0)

Svar #2
16. oktober 2017 af Justitia

Held og lykke med ansøgningen.

Du kunne prøve at google dig frem. Jeg er ikke i tvivl om, at der ligger en masse skabeloner på nettet.


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. oktober 2017 af ErikOlsen2

Hej Cathriinielsen

Her er et rigtig godt link (med video og det hele) - held og lykke med jobsøgningen! :-)

https://www.ungarbejde.dk/cms/saadan-skriver-du-en-ansoegning


Skriv et svar til: Jobansøgning, 15-årig

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.