Engelsk
Er der nogle som vil hjælpe mig med at rette det her stykke
Jeg har skrevet en analyse af en novelle, hvor jeg er ved at skrive lidt om selve handlingens forløb. Jeg tror der er lidt kludder i mit engelsk grammatik, hvis der er nogle der har tid til lige at kigge på de her linjer vil det være rigtig fedt...jeg har understreget det som jeg er mest i tvivl om:
The newsreel with the bombs, the explosion, is associated with destruction and death, and the fact that Benny leaves after watching this, symbolizes Benny’s death. This section is used as a foreshadowing to tell the reader that Benny is not only leaving the cinema, but he is soon going to leave “his life” and family. Benny is going to be taken away.
Svar #1
23. oktober 2017 af Stygotius (Slettet)
The newsreel with the bombs, the explosion, is associated with destruction and death, and the fact that Benny leaves after watching this, (symbolizes) suggests (Benny’s) his early death. This section is used as a foreshadowing to tell the reader that Benny is not only leaving the cinema, but (he) is soon (going) to (leave) depart this world, i.e. (“)his life(”) and family. Benny is going to be taken away.
Dit engelske er faktisk rigtig udmærket. Jeg har bare tilføjet et par forslag.
Svar #2
24. oktober 2017 af HFNU (Slettet)
Svar #3
24. oktober 2017 af Stygotius (Slettet)
Ved nærmere gennemsyn kunne jeg foreslå: ", ........and the section/paragraph/scene with Benny leaving just after watching this is used as an indication that he is not just leaving the cinema but is soon to depart this world, i.e. leave his family and his present life. He willl vanish completely from sight".
Svar #4
24. oktober 2017 af HFNU (Slettet)
Ok ja . Ved du om man kan bruge cant? Der er nemlig vist mange grammariske regler i den forbindelse og jeg ved ikke hvad der vil passe ind i den sætning jeg skriver.
. This change in the tense, from past tense to present tense have the purpose to make the reader emphasize with Benny, and to show, that the murder he committed is something he cant forget.
Vil du sige at man godt kan formulerer det er sådan?
Svar #5
24. oktober 2017 af Stygotius (Slettet)
Du skal i hvert fald allerførst stave omyggeligt og ikke sjusket. "Can" + "not" hedder sammentrukket "can't " eller "cannot", og ja, det kan man godt bruge, -undtagen i den allermest formelle stil.
This change in (the) tense, from the past tense to the present tense (have the purpose) has been made to make the reader (emphasi(z)se) identify with Benny, and to show(,) that the murder he committed is something he (cant) cannot forget.
Svar #6
26. oktober 2017 af HFNU (Slettet)
Jeg har prøvet at rette det stykke som jeg har vedhæftet som en fil, men jeg synes der er noget af det som ikke lyder helt rigtigt. Det er specielt det stykke hvor der er en understreggning.
Har du tid til at kigge på det. Det er et par linjer
Svar #8
26. oktober 2017 af Stygotius (Slettet)
Se denne vedhæftning i stedet.
Skriv et svar til: Er der nogle som vil hjælpe mig med at rette det her stykke
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.