Dansk

Kronik

01. december 2017 af Mia1p (Slettet) - Niveau: 10. klasse
Hej jeg vil spørg om, hvordan man laver en kronik.

Brugbart svar (0)

Svar #1
01. december 2017 af Moderatoren

Har du slet ikke fået noget information af din lærer inden du skal skrive en kronik? 

Du kan se eksempler på kronik i dansk i folkeskolen her på Skolehjælpen.dk

Svar #2
01. december 2017 af Mia1p (Slettet)

Jo men jeg forstår intet af det.

Brugbart svar (0)

Svar #3
01. december 2017 af Moderatoren

Prøv at skrive hvad din lærer har sagt og så hvad du ikke forstår og hvad du forstår af det - så er det lettere for lektiehjælperne at hjælpe dig

Svar #4
01. december 2017 af Mia1p (Slettet)

Seriøst jeg forstår det hele ikke, men jeg ved hvordan den er bygget op. Det jeg ikke ved er, det med at hvordan og hvad skal Jeg skrive i indledning, redegørelse, diskussion og afrundning.

Brugbart svar (0)

Svar #5
02. december 2017 af Mathian

Har du ikke nogen gange stødt på et eller andet mærkeligt, provokerende, meningsløst ude i samfundet, eller noget som vi alle har en forbindelse til? Noget hvor du bare tænker, det der, det giver ingen mening, hvorfor bliver regeringen ved med at skære ned i uddannelse, når vi i Danmark stort set ikke har andre ressourcer end viden? Nu er det nok, nu skriver jeg fanme hvad jeg mener. Det er et eksempel på kronik. 

Jeg starter med en titel 

Hvorfor skærer lykken væk? Løkke? (provokerende titel, noget der fanger, noget der siger lidt om hvad du vil angribe). 

Redegørelse: en forklaring af problemet

diskussion: mine synspunkter kontra Venstre-partiets synspunkter

afrunding, hvorfor jeg mener, vi ikke skal skærer på uddannelse. 

Brugbart svar (0)

Svar #6
02. december 2017 af Stygotius (Slettet)

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #7
02. december 2017 af Mathian

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #8
02. december 2017 af Stygotius (Slettet)

Slettet

Skriv et svar til: Kronik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.