Studievejledning

SU trick

26. december 2017 af mikkel981
Hej.
Jeg kan få SU om et ca. et år. Er hjemeboende og har ikke tænkt mig flytte indenfor dette år. Har læst denne her artikel, hvor man kan få sine forældre til at skrive en på lejekontrakten, så får man pludselig SU som udeboende, da det er din bolig. Er der nogle der har gjort det? Og det selvfølgelig også lovligt, så hvorfor ikke :)

Artikel:
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ny-finte-kan-seksdoble-suen-helt-lovligt/5916486

Brugbart svar (0)

Svar #1
26. december 2017 af Anders521

Hvad har dine forældre sagt om artiklen?


Brugbart svar (0)

Svar #2
26. december 2017 af MatHFlærer

Hvis du gør det de sriver, så kan du vel?


Brugbart svar (1)

Svar #3
27. december 2017 af SuneChr

Det vil være særdeles klogt at tænke sig godt om, inden man, på tro og love, skriver under på, at man er udeboende, men faktisk bor hos sine forældre. Folkeregisteradressen vil på et eller andet tidspunkt afsløre, hvor man bor, og er den det samme som forældrenes, og man har opgivet overfor SU, at man ikke bor hos forældrene, kan det afstedkomme et retsligt efterspil. Det ligner socialbedrageri og skal naturligvis stoppes.
Tænk dig derfor godt om og lad hellere vær' at indlede en kriminel løbebane. Det er desuden usolidarisk at tilegne sig noget, der retteligt tilhører fællesskabet. En syg adfærd - et sygt samfund. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
27. december 2017 af OliverHviid

Jeg er 100% enig i Sunes kommentar. Vær dog glad for, at du overhovedet får SU, dvs. "gratis" penge for at gå i skole...


Svar #5
27. december 2017 af mikkel981

#3
Er fuldstændig enig med dig, men jeg ændrer jo ikke min adresse for at højere SU og samtidig bor sammen med mine forældre.
De siger bare i artikelen, hvis udlejeren (mine forældre) af den bolig du bor i tilføjer en på lejekontrakten, så bliver det også din bolig, hvilket også vil sige jeg er udeboende. De nævner også at det er lovligt.

Skriv et svar til: SU trick

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.